۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

راهکارهای عمومی سازی ترویج فرهنگ نماز شناسایی شود

راهکارهای عمومی سازی ترویج فرهنگ نماز شناسایی شود

ساری- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت فریضه نماز گفت: راهکارهای عمومی سازی ترویج نماز باید شناسایی و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی معلمی پیش ازظهر چهارشنبه در اولین اجلاسیه سراسری نماز با اشاره به اینکه نماز برای مقابله با تهاجم فرهنگی مؤثر است، گفت: نماز اولین فرضیه اسلامی به شمار می‌رود و اولین نشانه نزول وحی بر پیامبر و یک آئین جدید است.

وی افزود: وجوب نماز و از ضروریات دین بودن آن برهه اهل کتاب و قبله روشن است اما پرونده نماز نیاز به بازخوانی در قرآن و مکتب اهل بیت دارد.

وی شستشو و پیشگیری ازگناه را از خاصیت‌های مهم نماز بیان کرد و گفت: نماز خاصیت پیشگیری و زلایندگی دارد و ترک نماز دارای عواقب دردناکی است.

آیت الله معلمی با بیان اینکه اگر در هر اداره وقت نماز، مدیرکل به سمت نمازخانه برود، کارکنان دیگر نیز می آیند، افزود: این مسئله سبب ترویج فرهنگ نماز می‌شود و راهکارهای عمومی ساختن نماز باید شناسایی شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر همزمان با نیروهای مسلح، مدیران اجرایی پیش می‌روند اکنون شاهد گرانی ارزاق نبودیم و در حال حاضر دولت گرفتار نابسامانی‌هایی که طی هشت سال ایجاد شده، شده است.

وی با بیان اینکه ارثیه غلط گذشته نصیب دولت شده است، گفت: چرا باید سفر ترکیه و آنتالیا دایر باشد و اگر واردات کنترل و صادرات تقویت شود، از مشکلات معیشتی خارج می‌شویم.

وی با عنوان اینکه ولایت فقیه شعبه‌ای ولایت امامان معصوم است، گفت: وقتی امامت وولایت برای سیاست خارجی مسیری را مشخص می‌کند همه وظیفه تبعیت دارند.

آیت الله معلمی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را احیای ولایت فقیه در جامعه برشمرد و گفت: استمرار امامت و ولایت را در جامعه تبیین کنیم.

وی با تاکید بر بصیرت افزایی و پایبندی به ارزش‌ها و موازین اسلامی گفت: توفیق در جنگ و دفاع مقدس به برکت پایبندی رزمندگان به نماز شب و اقامه نماز بوده است.

کد خبر 5370613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha