۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۴

در قالب مجموعه عکس ببینید؛

دختر خط‌شکنی که مربی دختران شهرش شد/ قوی باش دختر!

دختر خط‌شکنی که مربی دختران شهرش شد/ قوی باش دختر!

پریسا محمدپور جوان فعال ۲۸ ساله‌ای ساکن شهرستان چاراویماق است که برای معرفی او باید گفت؛ ورزشکار، مربی، همسر، مادر و پیشرو ورزش بانوان در شهر چاراویماق.

به گزارش خبرگزاری مهر، «قوی باش دختر!» عنوان پروژه تازه‌ای از آژانس عکس «سو» است که در قالب آن به زندگی یک دختر ورزشکار پرداخته شده است. فاطمه عابدینی عکاس و صبا هاشمی نویسنده متن این پروژه تصویری است.

این پروژه ماجرای دختر خط‌شکنی ست که حالا مربی دختران شهرش شده است. لازم به ذکر است که این مجموعه در مسابقه عکس دانشجویی صربستان به عنوان تنها دانشجوی ایرانی، موفق به کسب مقام دوم شد.

در متن این گزارش تصویری آمده است؛

خط شکن معمولی یعنی خط‌شکنی از جنس پریسا محمدپور. خانم محمد پور جوان فعال ۲۸ ساله‌ای ساکن شهرستان چاراویماق است. برای معرفی او باید گفت ورزشکار، مربی، همسر، مادر و پیشرو ورزش بانوان در شهر چاراویماق.

دختر خط‌شکنی که مربی دختران شهرش شد/ قوی باش دختر!

نقش‌هایش چنان باهم و با وجودش گره خورده است که بین این نقش‌ها و عنوان‌ها مرزی به چشم نمی‌آید، بلکه پریسا محمد پور را با جمیع این صفات می‌بینیم. او دختری از جنس باقی دختران معمولی شهرش است اما دلیلی که او را متمایز و خاص کرد، خط‌شکنی اوست.فعالیت‌هایی اینچنینی برای خانم‌های این شهر مرسوم نیست و محدودیت‌هایی دارد اما او در همین فضا دست به زانو زد و روی پایش ایستاد و قد کشید. حالا او جزو اولین مربی‌های خانم و نایب رئیس فدراسیون تکواندوی شهرشان است.

دختر خط‌شکنی که مربی دختران شهرش شد/ قوی باش دختر!

خانواده و به خصوص همسر خانم محمد پور با همراهی دلسوزانه شان همیشه به جسارت و قدرت او بال و پرواز داده‌اند و شانه به شانه‌ی او قدم بر داشته‌اند. همسر او کشاورز ست و خوب می‌داند بذری که در زمین کاشته می‌شود برای رشد کردن و سبز شدنش چه زحمتی کشیده می‌شود و مشوق راه خانم محمد پور مربی ست.

دختر خط‌شکنی که مربی دختران شهرش شد/ قوی باش دختر!

کرونا که بر سرمان نازل شد، سبک زندگی‌ها تکانی اساسی خورد.بال‌های پروازمان را در خانه‌ها جا دادیم و تعطیلی‌ها و خانه نشینی را تجربه کردیم. از آنجایی که ورزش و مربی بودن زندگی خانم محمد پور است، تعطیلی باشگاه هم نتوانست آن را خاموش کند، بلکه او ما بین زنانگی و مادرانگی‌اش در خانه، حیاط، یا حتی در دل کوه ورزش می‌کند، مادری می‌کند و حتی مربی است.

و حالا چند وقتی ست که دوباره باشگاه شان باز شده و فعالیت می‌کند و خانم محمدپور که نگران دخترانش بود دوباره شور و اشتیاقی برای صعود کردن در شریان‌هایش دویده. از آنجایی که او خودش به تنهایی و با سختکوشی این مسیر را طی کرده حالا خودش پلی شده برای دختران پر شور شهرش تا دستشان را بگیرد و جسارت پروازشان دهد و به آنها نشان دهد که معمولی‌ها هم می‌توانند خط شکن باشند. و جهان منتظر خط شکن‌های معمولی است.

کد خبر 5376301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha