۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳

امام جمعه موقت اصفهان:

طرف‌های ایران در مذاکرات باید به اشتباهات خود اعتراف کنند

طرف‌های ایران در مذاکرات باید به اشتباهات خود اعتراف کنند

اصفهان – امام جمعه موقت اصفهان گفت: طرف‌های ایران در مذاکرات باید به اشتباهات خود اعتراف و خسارات وارده را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای در وین بحثی است که حدود ۱۸ سال به طول انجامیده است و دولت‌های مختلفی در این زمینه جلساتی را داشتند، اظهار داشت: ۶ سال قبل مذاکرات به توافقی به نام برجام منتهی شد، تعهداتی را اروپایی‌ها و آمریکا داشتند و ایران نیز تعهدی داشت که غنی سازی را تعطیل کند.

وی افزود: پس از آن ایران به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرد، آژانس بین‌المللی نیز ۱۵ بار به اجرای تعهدات از سوی ایران تاکید کرده است اما طرف غربی تخلفاتی را داشته و به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه طرف‌های غربی به زبان بی زبانی می‌گویند ما به تعهدات خود عمل نکردیم اما شما عمل کنید، ما صادق نبودیم اما شما صادق باشید، گفت: آمریکا پیمان را پاره کرد و پس از آن تحریم‌هایی که باید بر می‌داشت را اضافه کرد و پس از این سال‌ها خیلی وجدان‌هایی که دیر بیدار شدند متوجه شدند که دشمن، دشمن است و خوبی ما را نمی‌خواهد.

طرف‌های ایران در مذاکرات باید به اشتباهات خود اعتراف و خسارات وارده را جبران کنند

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشمندان ما فعالیت‌های خود را ادامه داده‌اند و غنی سازی را تا ۶۰ درصد انجام داده‌اند، ما موافق ساخت بمب نیستیم اما دشمن بداند که ما علم و دانش ساخت بمب را داریم، تیم ما با دست پر در مذاکرات شرکت کرده و وقتی جدیت ایران را می‌بینند، دنبال این هستند که بگویند ایران مخالف توافق کامل است، در حالی که آنها شروع کننده عهد شکنی بودند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به اینکه طرف‌های ایران در مذاکرات باید به اشتباهات خود اعتراف و خسارات وارده را جبران کنند، تصریح کرد: باید طرف‌های مذاکرات ایران به همه تعهدات خود عمل کنند چرا که ما دیگر به تعهدات لفظی طرف‌های مذاکرات اعتماد نداریم.

لزوم وحدت حوزه و دانشگاه

وی با اشاره به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت این دو نهاد یعنی وحدت تخصص و تعهد، آنکه می‌داند و تخصص دارد اگر تعهد نداشته باشد کاری از پیش نمی‌برد و از سوی دیگر کسی که تعهد دارد اما علم ندارد موفق نخواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ دولت ابراز داشت: بودجه به صورت انقباضی بسته شده وهزینه‌های دولت بسیار کاهش یافته و این امری است که ما سال‌ها آرزوی آن را داشتیم.

وی افزایش پلکانی حقوق‌های گروه‌های کم درآمد، افزایش پرداخت به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی، افزایش سهم استان‌ها در سال آینده، در نظر گرفتن منابع برای مسکن و اشتغال و بالا بردن ظرفیت تولید برق کشور از یک هزار مگاوات به ۱۰ هزار مگاوات از جمله نقاط قوت بودجه سال ۱۴۰۱ است، تصریح کرد: دولت تلاش جدی در زمینه صادرات داشته است هر چند دشمن در این زمینه حساس است و با شدت رصد می‌کند.

آیت الله مهدوی گفت: کاهش واردات و به چرخه درآوردن چرخ کارخانه‌های تعطیل شده از دیگر اقدامات خوبی است که این روزها توسط مسئولان دنبال می‌شود.

دولت به دنبال پیگیری مطالبات است

وی با بیان اینکه حق باید گرفته شود یک بحث است و کیفیت گرفتن حق چیز دیگری است، ادامه داد: اینکه برخی صنوف آرامش جامعه را برای گرفتن حقشان به کار می‌گیرند درست نیست و از سوی دیگر دشمنان از این فرصت استفاده می‌کنند و ما باید بیش از اینها هشیار باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: تجمع کشاورزان اصفهان را شاهد بودیم که عده‌ای به دنبال خواسته کشاورزان نبودند و صف‌ها از هم جدا شد.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال پیگیری مطالبات است، افزود: خواسته‌های بحق را نباید از طریق تجمعات دنبال کرد و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن استفاده نکند.

آیت الله مهدوی گفت: باید با گفت‌وگو مطالبات پیگیری شود و هشیاری مردم را ضمیمه این کار کنیم و با نگاه به آینده فعالیت کنیم.

کد خبر 5377584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha