۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸

استاندار مرکزی تاکید کرد؛

لزوم آمادگی فرمانداری‌های استان مرکزی برای ذخیره سازی سوخت

لزوم آمادگی فرمانداری‌های استان مرکزی برای ذخیره سازی سوخت

اراک- استاندار مرکزی گفت: فرمانداری‌های استان باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که در شهرها آمادگی لازم برای ذخیره سازی سوخت بویژه در نانوایی‌ها، مراکز خدماتی و حوزه سلامت وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به اینکه ۵ دیماه با عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایایی طبیعی نامگذاری شده است، عنوان کرد: در بند اول سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای پیشگیری و کاهش خطرات متأثر از سوانح طبیعی بر افزایش و گسترش آموزش، آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده سازی مسئولان و مردم برای رویارویی با عوارض ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه تاکید شده است.

وی ادامه داد: روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصتی است تا فرمانداران و شهرداران استان برای فرهنگ سازی و ترویج و توسعه این گفتمان بیش از گذشته اقدام کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص فعالیت سامانه‌های بارشی متعدد در فصل زمستان، تصریح کرد: طبیعی است که در مسیرهای کوهستانی شاهد بارش برف باشیم بنابراین باید دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان آمادگی لازم برای ارائه خدمات به ویژه اسکان اضطراری مسافران و دپوی اقلام غذایی و گرمایشی را داشته باشند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: از فرمانداران شهرستان‌های استان خواستارم تا جلسات پیشگیری و هماهنگی با فرماندهی عملیات در مواقع بحران را به طور منظم و مستمر تشکیل داده و صورتجلسات را به اداره کل مدیریت بحران استانداری ارسال کنند.

وی ادامه داد: تمامی اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، فرمانداران و شهرداران استان در اجرای کامل دستورالعمل احتیاطی در فصول سرد سال اهتمام جدی داشته باشند و اقدامات لازم را به عمل آورند.

استاندار مرکزی با اشاره به افزایش مصرف سوخت در فصل سرما، عنوان کرد: فرمانداری‌های استان باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که در شهرها آمادگی لازم برای ذخیره سازی سوخت بویژه در نانوایی‌ها، مراکز خدماتی و حوزه سلامت وجود داشته باشد.

مخلص‌الائمه در پایان با اشاره به مصوبه هیأت وزیران در خصوص تأمین اعتبار برای پیش بینی خسارات ناشی از سیلاب در شهرهای دارای مطالعات جمع آوری آب‌های سطحی عنوان کرد: شهرداران استان چنانچه طرح مصوبی در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی دارند به اداره کل مدیریت بحران استان ارائه کنند تا سازوکار لازم اتخاذ شود.

کد خبر 5381836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha