۳ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹

امام جمعه موقت یزد:

افراد مخالف با تعیین بودجه برای برنامه‌های فرهنگی در اشتباه هستند

افراد مخالف با تعیین بودجه برای برنامه‌های فرهنگی در اشتباه هستند

یزد- امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه نمی‌دانم چرا برخی مخالف تعیین بودجه برای برنامه‌های فرهنگی هستند، گفت: اختصاص بودجه به مراکز فرهنگی و مذهبی، برای آنها وابستگی دولتی ایجاد نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با گرامیداشت ایام فاطمیه، یکی از آفات جامعه امروز را طرح سخنان بی پایه و اساس و نقل آنها دانست و اظهار داشت: مومنان نباید بدون بررسی سخنی را به کلام بیاورد و اصحاب رسانه، هنرمندان، طلاب و سخنرانان از جمله اقشاری هستند که باید بیش از پیش نسبت به طرح موضوع و بیان مطالب خود دقت نظر داشته باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این‌که متأسفانه امروز در برخی روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و سخنرانی‌ها، غش امری عادی شده است، افزود: برخی افراد سودجو واقعیت‌ها را وارونه نشان می‌دهند و برای اینکه خود را بی‌گناه نشان دهند می‌گویند فلان خبرگزاری و یا فلان رسانه مطرح کرده است.

مدرسی، رعایت موازین اسلامی را از جمله الزامات اجرایی برای توسعه همه جانبه دانست و بیان کرد: افراد باید با افزایش بصیرت خود را در برابر گمراهان بیمه کنند.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در زمینه رویدادهای فرهنگی و سیاسی دی‌ماه، تصریح کرد: تذکر این رویدادها برای یادآوری آن است که بدانیم جمهوری اسلامی ایران به راحتی به دست نیامده و خون‌های پاکی نهال انقلاب را آبیاری کرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان، میلاد عیسی مسیح (ع) را از دیگر رویدادهای حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: مقام عیسی مسیح را قرآن به درستی مطرح و معرفی کرده است.

مدرسی یزدی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه این هفته یزد با اشاره به وقایع سال ۸۸ و نقش مردم و رهبری نظام در خنثی کردن آن گفت: دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت باید با برنامه‌های معرفتی برای بازشناسی ابعاد موضوع و پیشگیری از توطئه‌های فرهنگی دشمنان علیه کشور صورت گیرد.

وی، حماسه ۹ دی را یکی دیگر از رویدادهای مهم پیشه رو دانست و بیان کرد: ۹ دی نماد بصیرت دینی و سیاسی ملت ولایت مدار ایران اسلامی است که با خنثی کردن فتنه استکبار جهانی قدرت انقلابی و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشیدند.

مدرسی یزدی با بیان این‌که از ۹ تا ۱۹ دیماه به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است، تأکید کرد: ریشه فساد همیشه به دنبال تفرقه افکنی و آسیب زدن به جامعه اسلامی بوده بر این اساس باید بیش از پیش در برابر توطئه‌های استکبار جهانی آگاه و هوشیار باشیم.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه متأسفانه برخی از افراد از روی نادانی یک سری مسائل را مطرح می‌کنند، گفت: این ایام زمان بررسی و تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی است و باید توجه به امور اسلامی در این زمینه مدنظر قرار گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این‌که نمی‌دانم چرا برخی از افراد برای تعیین بودجه برنامه‌های فرهنگی و اسلامی ممانعت می‌کنند، تصریح کرد: برنامه‌های اسلامی وابسته به ولایت فقیه از جمله الزامات اجرایی و برنامه‌ریزی برای توسعه همه جانبه کشور است و برنامه‌ریزی برای بودجه حوزه‌های علمیه هیچ وابستگی برای این نهاد انقلابی ایجاد نخواهد کرد و کسانی که در این فکر هستند، کاملاً در اشتباهند.

کد خبر 5383070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha