۴ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد؛

تشییع ۳شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کرمانشاه

تشییع ۳شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از تشییع ۳شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر باباخانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام که در سالن جلسات شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان کرمانشاه از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با رژیم بعث عراق حضور داشتند و ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود هشت یادمان مناطق عملیاتی و ۳۴ یادمان شهدای گمنام در کرمانشاه و سایر شهرستان‌های استان، افزود: تا پیش از شیوع ویروس کرونا یادمان شهدای گمنام و مناطق عملیاتی محل زیارت کاروان‌های راهیان نور بودند اما با گسترش این بیماری منحوس محدودیت‌هایی در سفر کاروان‌های راهیان نور ایجاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: از سال گذشته مکاتبات بسیاری برای تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام صورت گرفته و بیش از ۱۰ نهاد و سازمان تقاضای تدفین شهدای گمنام را به حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال کردند و نهایتاً سه شهید گمنام به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرد.

باباخانی گفت: این سه شهید گمنام در شهرداری کرمانشاه، سازمان صدا و سیما و تیپ ۲۸۱ ارتش در شهر بیستون تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود شهرداری کرمانشاه و سایر ارگان‌ها نسبت به انتخاب محلی مناسب برای تدفین شهدای گمنام و ساخت یادمان مطلوب که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تشییع می‌شوند اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: شهدا چراغ راه و بهترین الگو برای نوجوانان، جوانان و نسل‌های آینده هستند و باید مقام این شهیدان برای مردم به درستی تبیین شود.

کد خبر 5383572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha