۴ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۴۷

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه:

ثلاث باباجانی رکورددار بارش/دمای شبانه در کرمانشاه کاهش می‌یابد

ثلاث باباجانی رکورددار بارش/دمای شبانه در کرمانشاه کاهش می‌یابد

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با عبور موج بارشی اخیر از آسمان استان کرمانشاه، به تدریج شاهد کاهش ابر و کاهش دمای شبانه در استان خواهیم بود.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل داده‌های هواشناسی با عبور موج بارشی اخیر از جو منطقه استان کرمانشاه به تدریج شاهد کاهش ابر و کاهش دمای شبانه در استان خواهیم بود.

وی افزود: کاهش دمای هوا طی ۲ شب آینده در استان کرمانشاه محسوس بوده و به ویژه در اوایل وقت فردا و در مناطق سردسیر و مرطوب منجر به تشکیل مه صبحگاهی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: از ظهر فردا تا روز سه شنبه دمای هوای روزانه در غالب نقاط استان کرمانشاه به آرامی روندی رو به افزایش خواهد داشت.

دولتشاهی بیان کرد: موجی ناپایدار و کم رطوبت در روز چهارشنبه جو استان کرمانشاه را متأثر کرده و علاوه کاهش دمای روزانه و افزایش نسبی دمای شبانه در بعضی ساعات وزش باد ممکن است بارش‌های پراکنده‌ای نیز برای برخی نقاط استان در پی داشته باشد.

وی با اشاره بارش‌برف و باران طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه، گفت: بیشترین بارش برف و باران در شهرستان ثلاث باباجانی با ۲۰.۷ میلیمتر، ۱۳.۶ میلیمتر در شهرستان جوانرود و ۱۰.۶ میلیمتر در شهرستان پاوه به وقوع پیوسته است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارش ۰.۶ میلیمتری در کرمانشاه، افزود: بارش برف و باران در شهر کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد و در کل استان ۴۸ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 5383936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha