۴ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان:

۴۸میلیارد تومان برای مجموعه فرهنگی دفاع مقدس سمنان هزینه شده است

۴۸میلیارد تومان برای مجموعه فرهنگی دفاع مقدس سمنان هزینه شده است

سمنان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: ۴۸میلیارد تومان برای مجموعه فرهنگی دفاع مقدس سمنان هزینه شده و به ۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدحسن سلامی در جلسه شورای هماهنگی و هیئت امنای استانی دفاع مقدس که ظهر شنبه به میزبانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان برگزار شد، با بیان اینکه ساخت این مرکز ۱۵ سال پیش مصوب شد، تاکید کرد: تاکنون ۴۸ میلیارد تومان در آن هزینه از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت، برخی ظرفیت‌های استانی و خیران و مردم هزینه شده است.

وی افزود: برای اتمام کامل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به ۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که امیدواریم با کمک مسئولان و با تأمین اعتبار شاهد تکمیل تمام فازهای این مجموعه بزرگ فرهنگی باشیم که امروز بیش از هر زمانی نیاز به عزم و باور انقلابی و جهادی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان بیان داشت: تا پایان سال ۱۴۰۰، پنج گالری فرهنگی و هنری در این مرکز احداث و تجهیز می‌شود همچنین این مجموعه وارد فاز موزه آرایی شده و در نتیجه بیش از پیش نیازمند همکاری و مساعدت دستگاه‌های خدماتی، اجرایی هستیم.

سلامی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس به‌عنوان پایگاه فرهنگی انقلاب، شهدا، دفاع مقدس باید به‌عنوان مطالبه‌گری و گفتمان رایج و اولویت‌دار استان مطرح شود، ابراز داشت: استان سمنان سه هزار شهید دارد از سوی دیگر قرارگیری بر کریدور شرق به غرب کشور و همچنین مسیر زائران رضوی سبب شده تا موزه آرایی به شیوه نسل پنجم انقلاب صورت گیرد تا بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نسل آینده جامعه را ایجاد کنیم.

وی افزود: از سال ۸۵ تاکنون ۲۶۰ عنوان کتاب مکتوب و ۷۰ کتاب صوتی با موضوعات خاطرات، داستان، شعر، تحلیل و پژوهش، تاریخ شفاهی، کتاب صوتی و … در سنین بزرگسال و کودک و نوجوان به صورت مستقل، مشارکتی و حمایتی تهیه شده است.

کد خبر 5383778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha