۱۹ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۴۵

مدیر کل منابع طبیعی ایلام:

۱۳۰۰ هکتار جنگل کاری در استان ایلام انجام می شود

۱۳۰۰ هکتار جنگل کاری در استان ایلام انجام می شود

دهلران-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: برابر برنامه ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امسال یک هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل کاری در استان ایلام انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا احمدی عصر یکشنبه در بازدید از طرح‌های جنگل کاری در شهرستان دهلران اظهار کرد: کل جنگل کاری کشور امسال ۲ هزار هکتار است که از این میزان یک هزار و ۳۰۰ هکتار آن به استان ایلام اختصاص یافته که خوشبختانه در این راستا اقدام بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: عمده جنگل کاری کشور در سال جاری در استان ایلام و شهرستان دهلران بوده که ۶۵ درصد جنگل کاری سال جاری در استان ایلام بوده که عمده کار در شهرستان دهلران است.

احمدی به پتانسیل جنگل کاری در استان ایلام اشاره مرد گفت: خوشبختانه ظرفیت جنگل کاری سبب شده که ۵۰ درصد اعتبارات کشور به استان ایلام اختصاص پیدا کند که نوید بخش توسعه جنگل کاری در استان است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد: تا پایان سال حجم باقی مانده از جنگل کاری و اعتبارات اختصاص یافته در این حوزه در استان اجرایی و هزینه خواهد شد

احمدی گفت: استان ایلام یکی از اصلی ترین و مهمترین قطب‌های تولید نهال از لحاظ کمی و کیفی کشور می‌باشد و نهال‌های تولیدی استان، متناسب با هر اقلیم و شرایط جغرافیایی مناطق کاشت می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی تصریح کرد: سالانه بیش از پنج میلیون اصله نهال در نهالستان‌های گرمسیری و سردسیری استان ایلام تولید می‌شود و به صورت رایگان در اختیار گروه‌ها، انجمن‌های مردم نهاد، ادارات و اقشار مختلفی که قصد مشارکت در نهال کاری دارند، قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی افزود: بلوط، بنه، کنار، زالزالک، کهور، اوکالیپتوس، بادام از جمله مهمترین گونه‌های جنگلی استان ایلام هستند.

کد خبر 5395796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha