۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

دبیر مجمع مشورتی نظام کرمانشاه:

توسعه کرمانشاه در گرو استفاده از برنامه‌ریزی‌های علمی است

توسعه کرمانشاه در گرو استفاده از برنامه‌ریزی‌های علمی است

کرمانشاه- دبیر مجمع مشورتی نظام کرمانشاه گفت: توسعه کرمانشاه در گرو استفاده از برنامه ریزی‌ها و پژوهش‌های علمی است.

حمیدرضا حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مجمع مشورتی نظام مسائل طی یک سال گذشته در پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب توانسته با استفاده از علم، عمل و ابتکار جوانان در عرصه‌های مختلف با سازماندهی فعالان و نخبگان جوان در همه میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قدم بردارد.

وی با اشاره به اینکه مجمع مشورتی نظام مسائل استان کرمانشاه با ساماندهی فعالان و نخبگان در قالب گارگروه‌های ۱۰ گانه در استان کرمانشاه در پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قدم برداشته، گفت: احصا مشکلات و ضعف‌های زیر ساختی و نیز شناسایی ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استان‌و شهرستان‌ها از دیگر تلاش‌های مجموعه مجمع مشورتی نطام مسائل در استان کرمانشاه بوده است.

دبیر مجمع مشورتی نظام کرمانشاه تصریح کرد: این مجمع در راستای پیگیری مطالبات و احصا مسائل جامعه در کنار حوزه نظارت میدانی و دفاتر ریاست مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه تشکیل شده که با حضور نخبگان در کمیسیون‌های تخصصی مسائل را مورد بحث و بررسی و تحلیل قرار داده است.

حاتمی بیان کرد: در این مجمع با ارائه راهکارهای مناسب و فعال‌سازی حوزه‌های نظارتی و مطالبه‌گری و ارتباط با مسئولان تلاش کردیم که مؤثر واقع شویم.

وی با تأکید بر اعلام آمادگی برای همکاری و ارائه ظرفیت‌های علمی استان کرمانشاه به مسئولین، گفت: استان کرمانشاه با چالش‌های در زمینه توسعه روبرو است که با تغییر دولت‌ها و رویکردهای آنها تغییری در این زمینه ایجاد نشده است و این توسعه فقط با برنامه ریزی های علمی و پژوهشی محقق خواهد شد.

وی افزود: یکی از موانع موجود بر سر راه توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه عدم استفاده از برنامه‌های مبتنی بر پژوهش‌های علمی در بین مدیران اجرایی بوده است.

دبیر استانی مجمع مشورتی نظام مسائل تاکید کرد: این مجمع با استفاده از تخصص و توانمندی دانشگاهیان استان و با بهره گیری از طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی، اجتماعی و فرهنگی طی سال گذشته در استان انجام شده به برنامه‌های جامع برای توسعه کرمانشاه رسیده است.

حاتمی افزود: استفاده از این برنامه می‌تواند پشتوانه علمی و بازوی مشورتی برای مدیران اجرایی باشد که در صورت پشتیبانی بدنه حاکمیتی استان نور امیدی برای توسعه در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود.

وی تشریح کرد: آمایش استان کرمانشاه، موانع اجتماعی توسعه اقتصادی استان، آمایش آموزش عالی در استان کرمانشاه و مسائل سیاسی و امنیتی مرز در استان کرمانشاه برنامه جامع و طرح‌های پژوهشی مورد استفاده بوده است.

کد خبر 5412377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha