۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۱۳

روایتی از نخستین شهید راه انقلاب در سرپل ذهاب؛

کشاورزی که مدافع انقلاب شد/پیکری که به سختی به روستا رسید

کشاورزی که مدافع انقلاب شد/پیکری که به سختی به روستا رسید

کرمانشاه- «شهید اله‌داد الفتی» نخستین شهید مدافع انقلاب در شهرستان سرپل ذهاب به شغل کشاورزی مشغول بود و فعالیتی در مبارزه با رژیم پهلوی داشت،پیکر این شهید بعد از شهادت به سختی به روستا رسید.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- آرزو کرمی: به ثمر نشستن درخت تنومند انقلاب اسلامی و گرامیداشت چهل و سومین جشن پیروزی و آزادگی مردم ایران بر علیه ظلم و ستم یقیناً مرهون خون شهدایی است که با ولایت‌مداری، ایستادگی، مجاهدت‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری‌ها هیمنه رژیم طاغوت را درهم شکستند و بساط حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ستمشاهی را از این کشور برچیدند و با نثار جان و مال خود، به رهبری امام خمینی (ره) فریاد ظلم ستیزی سر دادند، تا در نهایت حکومت عدل اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برقرار کنند.

پیشرفت و تعالی امروز نظام اسلامی، مدیون خون شهدای مبارزی است که مظلومانه در خفقان رژیم ستمشاهی به زندان افتادند، زیر شکنجه قرار گرفتند، و یا در نهایت با ایستادگی و فداکاری‌های بی‌بدیل در راه خدا، اسلام و آزادی و استقلال مردم ایران شهادت را برگزیدند.

نخستین شهدای راه انقلاب اسلامی ایران نقش ویژه‌ای در به ثمر نشستن و تداوم این انقلاب داشته و دارند، لذا در چهل و سومین بهار انقلاب و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، خبرگزاری مهر بنا بر رسالت خود مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ادامه راه آنها، قصد دارد به معرفی نخستین شهدای والامقام انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه بپردازد.

کشاورزی که مدافع انقلاب شد/پیکری که به سختی به روستا رسید

شهید اله‌داد الفتی فرزند علی‌داد متولد ۲۰ شهریور ۱۳۳۱ در روستای گلین از توابع شهرستان گیلانغرب در خانواده‌ای متدین و مستضعف به دنیا آمد. دوران تحصیلات ابتدایی را در روستای انجاورود از توابع این شهرستان به پایان رساند و سپس تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد.

وی که روحیه انقلابی داشت در برنامه‌های علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت فعالانه داشت و در تاریخ هشتم آبان سال ۱۳۵۷ در شهرستان سرپل‌ذهاب در چهار راه میراحمد در اثر حمله سفاکان رژیم پهلوی به مسجد صاحب الزمان (عج) از ناحیه قلب مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

کشاورزی و باغداری شغل شهید اله‌داد

خواهر نخستین شهید انقلاب در شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: شهید اله‌داد فرزند بزرگ خانواده بود و با اینکه سن و سالی زیادی نداشت، همواره در کارهای کشاورزی و باغداری کمک کار و یاور پدرم بود.

شمسی الفتی اظهار کرد: این شهید بسیار زرنگ و تیزهوش بود، بنابراین در کنار کار کشاورزی، تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد.

وی افزود: شهید اله‌داد به لحاظ اخلاقی و شخصیتی زبانزد همه بود، قرآن را هر شب قرائت می‌کرد و هیچگاه نمازش را ترک نکرد و تا روز شهادت در کارهای عمومی روستا و کمک کردن به مردم و اطرافیان همیشه حاضر می‌شد.

خواهر نخستین شهید انقلاب در شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: در اوایل انقلاب مصادف با هشتم آبان ۱۳۵۷ برادرم در یکی از مبارزات خیابانی به عنوان نخستین شهید شهرستان سرپل‌ذهاب در چهار راه احمد ابن اسحاق در مبارزه با رژیم شاهنشاهی مورد اصابت مستقیم تیر قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهیدی که پیکرش به سختی به روستا رسید

الفتی ادامه داد: از طریق اقوام و برادر کوچکترم که در مدرسه بودند از شهادت شهید اله‌داد مطلع شدیم، پیکر شهید را از جاده اصلی سرپل‌ذهاب تا روستا که حدود پنج کیلومتر فاصله دارد به سختی روی دوش گرفته و آوردند.

کشاورزی که مدافع انقلاب شد/پیکری که به سختی به روستا رسید

خواهر شهید الفتی گفت: روز بسیار تلخی بود که با گذشت بیش از ۴۰ سال از آن روز هنوز فراموش نکرده‌ایم.

آرزوی شهادت توسط شهید الفتی

وی با بیان اینکه شهید الفتی خیلی وقت‌ها حرف از شهادت می‌زد و می‌گفت آرزوی شهادت دارم، گفت: چند روز قبل از شهادتش من و پدرم همراه ایشان در کنار مزرعه بعد از کار کشاورزی ناهار را با هم خوردیم، آن روز چون آخرین روزهایی بود که با برادرم بودم همیشه در خاطرم مانده است.

کد خبر 5416158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha