۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۳۰ هزار نفر زنجانی واجد شرایط دریافت مسکن هستند

۳۰ هزار نفر زنجانی واجد شرایط دریافت مسکن هستند

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: ۳۰ هزار نفر زنجانی واجد شرایط دریافت مسکن در نهضت ملی مسکن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش ظهر یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه ۹۵۰۰ واحدی کوی زیتون زنجان، با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن، در این استان نسبت به استان‌های دیگر کارهای خوبی انجام شده است، گفت: این مهم موجب شده استان به صورت پایلوت کشوری انتخاب شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سال گذشته در قالب قانون جهش تولید آغاز شده و ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: سهم استان زنجان ۷۰ هزار واحد مسکونی برای چهار سال آینده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سهم استان زنجان از طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ هزار واحد از سهم جمعیتی استان بیشتر است، گفت: ۷۰ هزار واحد مسکونی در تمام شهرها و روستاها توسط بخش دولتی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها ساخته خواهد شد.

بیات منش تاکید کرد: از این تعداد، ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته می‌شود که ساخت سالانه ۵ هزار واحد از آن بر عهده بنیاد مسکن استان خواهد بود و امسال ساخت ۴ هزار و ۴۰۰ واحد روستایی عملیاتی شده است و همچنین ۱۲ هزار واحد از ۵۰ هزار واحد شهری توسط بخش خصوصی در ۲۱ شهر ساخته خواهد شد و تاکنون پروانه ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی بخش خصوصی توسط شهرداری‌ها صادر شده است.

وی گفت: در این استان برای ۲۱ هزار واحد مسکونی زمین مشخص و ۱۵ هزار واحد هم تخصیص پروژه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، ابراز داشت: برنامه ریزی وزارتخانه متبوع تقسیم پروژه‌ها در دو فصل است که از ابتدای سال شروع می‌شود.

بیات منش ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سطح استان حدود ۳۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن در نهضت ملی مسکن هستند و در سه فاز ۱۰ هزار نفری به واجدین شرایط پیامک ارسال خواهد شد تا پرونده تشکیل بدهند.

وی فضای طراحی شده برای سایت ۹ هزار و ۵۰۰ و احدی کوی زیتون را ۱۰۶ هکتار اعلام کرد و افزود: سرمایه گذاری که توسط بخش خصوصی و مردم اتفاق خواهد افتاد بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد توسط بانک تامین مالی خواهد شد و زنجان اولین استانی است که تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به پروژه‌ها تخصیص یافته و تا پایان سال برنامه ریزی بر این است که برای ۱۵ هزار واحد مسکونی هم پرونده تشکیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: مباحث آب و برق پروژه طراحی شده و در حال برگزاری مناقصه هستیم تا پیمانکاران مشخص شوند.

بیات منش افزود: در ساخت مسکن در سایت زیتون و زنگان اولویت در ارائه خدمات روبنایی فضای سبز، محل بازی کودکان، مدارس و بخش خدماتی و تجاری و مساجد خواهد بود.

وی یاد آورشد: ارتقاء خدمات فنی و مهندسی، توجه به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، افزایش توان مهندسی و استفاده از فناوری نوین و تکنولوژی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن مورد توجه جدی راه و شهرسازی استان است.

کد خبر 5418312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha