۳ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۸

مدیرتیم یاران هادی نوروزی:

یاران هادی نوروزی با قانون جدید سازمان لیگ دچار حواشی شدند

یاران هادی نوروزی با قانون جدید سازمان لیگ دچار حواشی شدند

بابل- مدیرتیم دسته سومی یاران هادی نوروزی بابل گفت: این تیم با وجود صعود مستقیم به مرحله نهایی این مسابقات با قانون جدید وساختگی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال دچارحواشی شده است.

احمد قلی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تیم یاران هادی نوروزی بابل درحالی با امتیازهای قانونی وهمه شرایط لازم به عنوان تیم دوم گروه نخست به لطف تفاضل گل بالاتر نسبت به تیم سوم وهم امتیاز خود مرحله دوم این رقابت‌های صعود کرده که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال متأسفانه بخشنامه اعلام پیش از شروع مسابقات درفصل جدید را هم نقض می‌کند.

وی ادامه داد: تیم سوم این گروه که شاهین بجنورد است در پایان بازی‌های مرحله نخست با انجام ۱۲ مسابقه مانند دیگر تیم‌ها با ۷ پیروزی، ۴ مساوی ویک باخت مشترک با تیم یاران هادی نوروزی درجدول رده بندی است، اما تیم یاران هادی نوروزی با ۲۵ گل زده و دریافت ۷ گل خورده در مقابل ۲۱ گل زده و ۸ گل خورده تیم بجنوردی ۵ امتیاز تفاضل گل بیشتر در رده دوم گروه قرارگرفته است.

مدیر تیم یاران هادی نوروزی بابل ادامه داد: درحالی که همه تیم‌ها و باشگاه‌ها مطابق آئین نامه‌های ابلاغی و اعلام شده سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بازی‌ها را پیگیری می‌کردند، و همه تیم‌ها وسایت ها وپایگاه های خبری و ورزشی جدول مسابقات وتیم های صعود کننده به مرحله نهایی این مسابقات را اعلام و اتفاقاً درهمه این اعلام‌ها نام تیم یاران هادی نوروزی بابل به عنوان تیم دوم گروه آمده و قید شده، متأسفانه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال برخلاف انتظار از آئین نامه اعلامی خود تخطی می‌کند.

قلی زاده ادامه داد: جای سوال دارد که چطور سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بازی رو درو را مطرح می‌کند، که بازی‌های رفت و برگشت درکار نبوده وتیم ها یک بار با هم مسابقه داده بودند و تیم ما (یاران هادی نوروزی بابل) در بازی بیرون از خانه برابر میزبانش تیم شاهین بجنورد تن به شکست داد که تنها شکست این تیم درلیگ امسال بوده است.

وی درتوضیح آئین نامه سازمان لیگ که درسایت این سازمان نیز بارگزاری شده است، گفت: جمع امتیازهای کسب شده در جدول مسابقات، در صورت هم امتیاز بودن دو یا چند تیم، تیمی که دارای تفاضل گل بیشتر است در رتبه بالاتر قرار می‌گیرد.

وی درهمین زمینه اضافه کرد: در صورت تساوی تفاضل گل‌های دو یا چند تیم مورد مقایسه، تیمی که دارای گل زده بیشتر است، در رتبه بالاتر قرار خواهد گرفت. همچنین درآیین نامه سازمان لیگ آمده است، در صورت تساوی گل‌های زده بیشتر دو یا چند تیم، بازی رو در رو هر دو تیم مورد مقایسه، با احتساب قانون گل زده درخانه حریف، مبنا قرار می‌گیرد.

مدیر تیم یاران هادی نوروزی بابل با توضیح اینکه همه شرایط اعلام شده سازمان لیگ کاملاً واضح به نفع تیمش است، تصریح کرد: سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، به یک باره ومغایر با قوانین وآیین نامه‌های پیش فصل، وحتی اعلامی به هیأت فوتبال استان‌ها ویا باشگاه‌های شرکت کننده داشته باشد، اقدام به چنین سو تصمیم گیری عجیب وشبهه برانگیز می‌کند و تیم شاهین بجنورد را که تیم سوم جدول است، شایسته صعود به عنوان تیم دوم از گروه اعلام می‌کند، باعث اعتراض وناحقی علیه خیلی از تیم‌ها را درآورده ست.

اعلام شکایت به فدراسیون فوتبال ومراجع قانونی کشور

قلی زاده ادامه داد: بلافاصله بعد از این اقدام بحث برانگیز سازمان لیگ، شکایت نامه‌ای به هیأت فوتبال مازندران، فدراسیون فوتبال و همچنین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر احقاق حق در نحوه صعود دو تیم برابر وهم امتیاز که درآیین نامه فدراسیون هم آمده، متأسفانه با کج سلیقه گی و سو تعبیرنادیده برخی افراد، حقوق یک شهرستان واستان نادیه گرفته شده است.

وی افزود: در دیدار با نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی ازجمله رئیس هیأت فوتبال شهرستان و رئیس هیأت فوتبال استان و مدیر کل ورزش و جوانان شرح وضعیت اعلام شده ضمن تشکر و قدردانی درخواست جدی پیگیری نسبت به این بی قانونی کردیم.

توقف دو هفته‌ای مسابقات تا تصمیم جدید

مدیر تیم یاران هادی نوروزی بابل با اشاره به اینکه درپی این اتفاق‌های رخ داده، بازی‌های مرحله نهایی لیگ دسته سوم که قرار بود از دوم اسفندماه شروع شود، به تعویق افتاد، گفت: علاوه بر تیم یاران هادی نوروزی بابل، چند تیم دیگر نیز اعتراض‌هایی از مسابقات برگزارشده مرحله نخست مسابقات داشتند که در دست بررسی است.

قلی زاده افزود: مسابقات امسال لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور در ۵ گروه سیزده تیمی برگزار شد و ازهر گروه دو تیم به مرحله نهایی صعود کردند ودراین مرحله نیز درمجموع ۱۰ تیم صعود کننده از پنج گروه این مرحله با ۱۶ تیم باقیمانده از فصل گذشته درمرحله دوم به همراه چهار تیم سقوط کننده از لیگ دسته دوم، مرحله نهایی این مسابقات را با حضور ۳۰ تیم در سه گروه ده تیمی برگزار خواهند کرد.

وی اضافه کرد: درنهایت وپس ازپایان مرحله نهایی، سه تیم برترهر گروه به صورت مسابقات جواز صعود به رقابتهای فصل آینده لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور را کسب خواهند کرد.

تیم یاران هادی نوروزی بابل تنها بازمانده از ۴ تیم مازندرانی

مدیر تیم یاران هادی نوروزی بابل اضافه کرد، در مرحله گروهی این مسابقات در میان تیم‌های سراسر کشور، چهار تیم یاران هادی نوروزی بابل، دماوند آمل، دریای حربده محمودآباد و کاسپین فریدونکنار از مازندران حضور داشتند که سه نماینده آمل، محمودآباد و فریدونکنار با کسب نتایج ضعیف به لیگ استانی سقوط کردند.

قلی زاده، در عین حال از مسئولان استانی درخواست کرد برای حفظ تنها سهمیه فوتبال مازندران در لیگ دسته سوم که به نام کاپیتان فقید تیم پرسپولیس تهران نیز نامگذاری شده، درجهت احقاق حق قانونی این تیم پیگیری وتلاش کنند.

کد خبر 5430363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha