۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸

دکه نشریات؛

نخستین شماره فصلنامه «چکامه» روی پیشخان می آید

نخستین شماره فصلنامه «چکامه» روی پیشخان می آید

نخستین شماره فصلنامه ادبی و هنری «چکامه» که به حوزه های بین رشته ای ادبیات و روانکاوی می پردازد به همراه پرونده ویژه ای در باره محمد صنعتی، نویسنده و تحلیلگر هفته آینده منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین شماره فصلنامه ادبی و هنری «چکامه» با پرونده ویژه ای درباره محمد صنعتی، نویسنده، تحلیلگر و روانپزشک هفته آینده منتشر می‌شود و روی پیشخان مطبوعات می‌آید.

محمد صنعتی متولد ۱۳۲۴ در اصفهان است. او تحصیلات روانپزشکی و روانکاوی خود را در بیمارستان‌های دانشگاهی و انستیتو روانپزشکی لندن گذرانده و عضو ممتاز رویال کالج انگلستان است. صنعتی در سال ۱۳۶۴ پس از پایان تحصیل و بازگشت به ایران، همزمان با تدریس و شروع روان‌درمانگری تحلیلی، به آموزش روانکاوی به فارغ‌التحصیلان روانپزشکی اقدام کرد و به همین دلیل او را پایه‌گذار آموزش روانکاوی نوین در ایران می‌دانند. همچنین صنعتی، به دلیل علاقه شخصی و مطالعه در حوزه ادبیات، فلسفه و دیگر حوزه‌های علوم انسانی، توانست با استفاده از هنرهایی چون سینما، ادبیات، عکاسی و… مفاهیم و کارکردهای روانکاوی را در ایران برای عموم مردم جا بیندازد و زبان ساده و همه فهم و در عین حال علمی او به عادی‌سازی و پذیرش فرهنگ مراجعه به روانشناس و روانکاو در ایران، کمک به سزایی کرد.

کتاب‌های «تحلیل‌های روانشناختی در هنر و ادبیات»، «صادق هدایت و هراس از مرگ»، «زمان و نامیرایی در سینمای تارکوفسکی» و… از جمله آثار منتشر شده محمد صنعتی هستند.

نخستین شماره فصلنامه ادبی و هنری چکامه به حوزه بین رشته‌ای ادبیات و روانکاوی و نقد روانشناسی ادبیات، پرداخته است. در این شماره گفتار و آثاری از محمد صنعتی، داریوش آشوری، علی دهباشی، عبدالرحمن نجل رحیم، سحر سخایی، ارکیده بهروزان، جواد رنجبر درخشی‌لر، محسن خیمه‌دوز، محمدرضا ارشاد، مهدی باقری و… آمده است.

صاحب امتیاز و سردبیر فصلنامه چکامه ساجده سلیمی، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه ادبیات و کتاب است و از هفته آینده راهی دکه‌ها و کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌شود.

کد خبر 5431756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha