۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۶

امام جمعه کرمانشاه:

رسانه‌ها وظیفه روشنگری و آگاه‌سازی جامعه را بر عهده دارند

رسانه‌ها وظیفه روشنگری و آگاه‌سازی جامعه را بر عهده دارند

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه آگاهی و بصیرت بخشی به مردم یکی از وظایف رسانه‌ها است، گفت: رسانه‌ها وظیفه روشنگری و آگاه‌سازی جامعه را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما بعد از ظهر چهارشنبه در نشست رئیس سازمان بسیج رسانه استان و جمعی از مدیران رسانه‌های کرمانشاه پیرامون موضوع اخلاق در رسانه، اظهار کرد: خبری که نگاشته می‌شود باید روح تقوا در آن جاری باشد.

وی با اشاره به اینکه همه پیامبران، امامان و معصومین اصرار بر تقوا دارند، افزود: تقوا باید مبنا و اساس تمام کارها و اعمال باشد و موظف هستیم سخنان خود را قانونی و منطقی بیان کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه تقوا و اخلاق در جامعه باید در مقام عمل تبیین شود، بیان کرد: همه انسان‌ها به اندازه‌ای با اخلاق آشنا هستند اما این فضیلت تنها با حرف تبیین نمی‌شود و باید در جامعه پیاده شود.

علما نمونه اخلاق عملگرا را سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و خاطرنشان کرد: حاج قاسم یک روستازاده بود اما فضیلت اخلاق را در خود پیاده کرد و خودش را ساخت.

وی با بیان اینکه اخیراً مقام معظم رهبری موضوع جهاد تبیین را بیان فرمودند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در کنار جهاد تبیین به موضوع غیرت دینی در حوزه‌های مختلف نیز اشاره کردند و نقش رسانه‌ها در ترویج جهاد تبیین و غیرت دینی بسیار حائز اهمیت است.

علما آگاهی و بصیرت بخشی به مردم را یکی دیگر از وظایف خطیر رسانه‌ها دانست و ادامه داد: اگر تبیین واقعه کربلا و بصیرت بخشی و خطبه‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبود کربلا برای همیشه در کربلا می‌ماند و اما امروز شاهد هستیم به دلیل تبیین واقعه کربلا ۲۰ میلیون زائر از ادیان مختلف الهی در پیاده روی عظیم اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را برای نسل کنونی و آینده تبیین کنیم در غیر این صورت فراموش می‌شود، افزود: جهاد تبیین به این معنا است که چرا امام خمینی (ره) علیه حکومت شاهنشاهی به پا خواست، مردم انقلاب کردند، جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد و… باید بیان شود.

امام جمعه کرمانشاه خطاب به رسانه‌ها با بیان اینکه باید حرفمان را بنویسیم اما اخلاق‌مداری باید در رأس آن باشد، گفت: رسانه‌ها وظیفه روشنگری و آگاه سازی جامعه را بر عهده دارند.

علما با تاکید بر اینکه نسبت به جوانان امروز و نسل آینده مسئولیت داریم، بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) مردم را با اخلاق و نه زور شمشیر به دین اسلام دعوت کرد و امروز همگان باید به درستی به وظایف‌شان عمل کنند و اخلاق‌مدار و تکلیف‌گرا باشند.

کد خبر 5432195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha