۵ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۱

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی :

میانگین بارندگی‌ها در خراسان‌جنوبی ۱۱۴ درصد افزایش یافت

میانگین بارندگی‌ها در خراسان‌جنوبی ۱۱۴ درصد افزایش یافت

بیرجند-مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: میانگین بارندگی‌ها از ابتدای فصل زراعی در خراسان جنوبی ۷۰ میلی متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۱۴ درصد افزایش داشته است.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای فصل زراعی جاری (از ابتدای مهر) تاکنون در خراسان‌جنوبی میانگین بارندگی‌ها ۷۰ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۱۱۴ درصد یعنی حدود دو برابر افزایش داشته است، بیان کرد: البته میزان بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت ۲۰ درصد افزایش بارندگی داشته است.

خندان رو افزود: پیش بینی‌های هواشناسی بر این است که در اسفند ۱۴۰۰ و بهار ۱۴۰۱ بارندگی‌ها در اندازه نرمال باشد.

وی با بیان اینکه در دو روز گذشته بیشترین بارندگی‌ها را در مهوید فردوس با ۵۰ میلی متر بارندگی شاهد بوده‌ایم، گفت: در بیرجند نیز بارندگی‌ها طی دو روز گذشته حدود ۱۴ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: بارندگی‌های اسفند ماه تازه شروع شده است و پیش بینی بر این است که در همه نقاط خراسان جنوبی شاهد باران‌های خوبی تا پایان سال باشیم.

خندان رو یادآور شد: در سال گذشته وضعیت بارندگی در خراسان‌جنوبی بسیار نامطلوب بود که مشکلاتی را برای مردم استان و به ویژه روستاییان و کشاورزان به وجود آورد و امیدواریم بارندگی‌های امسال بتواند نوید بخش سال خوبی برای مردم خراسان‌جنوبی باشد.

کد خبر 5432358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha