۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد:

بازداشت شدگان طرح ارتقای امنیت اجتماعی تاصدور رای در زندان هستند

بازداشت شدگان طرح ارتقای امنیت اجتماعی تاصدور رای در زندان هستند

یاسوج- دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی دستگیر شدند تا صدور رای نهایی در زندان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ملک‌حسینی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: افرادی که مخل امنیت مردم بوده اند، ایام عید نیز در بازداشت خواهند بود.

وی با بیان اینکه در جرایم خشن نهایت سخت‌گیری قانونی مطابق دستورالعمل‌ها با مجرمان انجام می‌شود، گفت: مردم به اندازه کافی دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند و ما اجازه نخواهیم داد مسائل امنیتی نیز به این مشکلات اضافه شود.

ملک‌حسینی تاکید کرد: خانواده‌ها مراقب فرزندان خود و شب‌نشینی‌های آنها باشند، کسانی که توجهی به امنیت مردم نداشته و هنجارها را رعایت نکنند دستگیر و نه تنها عید را در زندان به سر می‌برند بلکه زمان بیشتری در حبس خواهند بود.

وی بیان داشت: با فعال‌تر شدن گشت‌های شبانه‌روزی، کلانتری‌ها چندین سارق حرفه‌ای که شبانه اقدام به سرقت از ساختمان‌های نیمه‌تمام می‌کردند را دستگیر و هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند و مرخصی برای آنها ممنوع شده است.

ملک حسینی افزود: دستگاه قضائی نگاه ویژه ای به حاشیه شهرها دارد و متأسفانه شاهد رشد حاشیه‌نشینی در شهر یاسوج و نبود زیرساخت‌های فرهنگی، فضای سبز و اشتغال هستیم.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی صحنه‌های نامناسبی بازپخش شد و مردم احساس ناامنی کردند که در همین راستا در تمام دادسراهای سطح استان سه شعبه ویژه برای رسیدگی سریع‌تر و صدور رأی مشخص و با اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی تعداد بازداشتی‌ها افزایش پیدا کرد و دستگاه قضائی و پلیس استان از افزایش زندانیان خوشحال نیستند اما آنچه مهم است امنیت مردم است و در این زمینه حتی اگر زندان‌های ما از مجرمین پر شود با کسی تعارف نداریم.

دادستان مرکز استان افزود: از هنرمندان و بازیگران حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد که به اجرای تله تئاتر با موضوع نفی خشونت پرداختند، تشکر می‌کنم و بعد از دو ماه که پیوسته فضای مجازی را رصد می‌کنیم، این فرهنگ‌سازی تأثیرگذار بوده است.

وی اظهار داشت: هنوز برای اصلاح رسم و رسوم‌غلط که ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها هستند راه زیادی پیش رو داریم و هنوز در آگهی‌های ترحیم می‌بینیم که استفاده از تفنگ و فشنگ و این قبیل موارد افتخار است در حالی که این گونه نیست.

کد خبر 5432609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha