۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

۹۶ درصد اهدا کنندگان خون در چهارمحال و بختیاری مردان هستند

۹۶ درصد اهدا کنندگان خون در چهارمحال و بختیاری مردان هستند

شهرکرد- مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تصور غلط در خصوص اهدای خون توسط بانوان در استان وجود دارد، گفت: ۹۶ درصد اهدا کنندگان خون در استان مردان هستند.

حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه چهار درصد از اهدا کنندگان خون در چهارمحال و بختیاری بانوان هستند، اظهار کرد: از این میزان تنها یک درصد اهدا کننده مستمر هستند.

وی با بیان اینکه نگاه غلطی در خصوص اهدای خون بانوان در جامعه شکل گرفته است، عنوان کرد: بانوان در طول سال می‌توانند سه مرتبه اهدای خون داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹۶ درصد از اهدا کنندگان خون در استان آقایان هستند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ماهانه دو مرتبه تیم سیار انتقال خون به مناطق مختلف استان اعزام شده است.

هاشمی با بیان اینکه اعزام تیم سایر و خون گیری سیار دارای شرایط خاص است، گفت: قبل از اعزام تیم به مناطق مختلف، کلیه شرایط و استانداردها بررسی می‌شود.

وی ذخیره خونی چهارمحال و بختیاری را شش روز عنوان کرد و افزود: زمان استاندارد ذخیره خونی هفت روز است.

رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری به ساعات فعالیت مراکز انتقال خون استان اشاره کرد و ادامه داد: مرکز «شهرکرد» شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ و پنج شنبه هشت صبح تا ۱۲:۳۰، مرکز «بروجن» از شنبه تا پنجشنبه از ساعت هشت تا ۱۳، مرکز «فارسان» روزهای زوج هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ و مرکز «بن» روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت هشت لغایت ۱۲:۳۰ آماده دریافت خون هستند.

هاشمی با اشاره به ضرورت افزایش اهدای خون در استان، مطرح کرد: از مردم چهارمحال و بختیاری تقاضا می‌شود برای تأمین خون مورد نیاز بیماران به ویژه بیماران خاص و جلوگیری از رسیدن ذخیره خونی استان به وضعیت بحرانی اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های مردم برای اهدای خون شرایط کرونایی و ترس از ابتلاء به این بیماری است، تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در مراکز اهدای خون چهارمحال و بختیاری رعایت می‌شود و جای نگرانی برای اهدا کنندگان خون نیست.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به زمان تعطیلات نوروزی نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: ذخیره خونی استان برای تعطیلات باید به زمان استاندارد برسد تا در این ایام دچار کمبود نشویم.

کد خبر 5434555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha