۹ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۳

اسماعیلی مطرح کرد؛

لبنان نقطه آغاز فعالیت های فرهنگی در منطقه است

لبنان نقطه آغاز فعالیت های فرهنگی در منطقه است

وزیر ارشاد در دیدار نمایندگان تشکل های فرهنگی فعال لبنان گفت: برنامه وزارت ارشاد دولت سیزدهم، گسترش فعالیت های فرهنگی در سطح منطقه خواهد بود و برگزاری هفته فرهنگی ایران آغاز این اقدامات است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به بیروت سفر کرده، با حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در این کشور گفت: افتخار می‌کنیم که برادران و خواهران لبنانی در کنار جمهوری اسلامی سیادت منطقه را به تصویر کشیدند و اخوت و برادری بین مردم این دو کشور با پیروی از مکتب امام راحل الگویی برای جهان اسلام است.

وی افزود: سید حسن نصرالله به عنوان رهبر مقاومت در لبنان برای ما نماد ولایت پذیری است. او محور فعالیت‌های فرهنگی در لبنان است و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه خواهد بود و برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، آغاز این اقدامات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به دیپلماسی فرهنگی در منطقه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه وسیعی برای گسترش تعاملات منطقه‌ای در پیش دارد و بدنه مدیریتی جوان آن درصددند با تکیه بر مشترکات فرهنگی و ارائه محصولات هنری و رسانه‌ای در این عرصه اقدام کنند.

اسماعیلی وحدت را اساس کار فرهنگی دانست و یادآور شد: مقاومت، یک مفهوم و گزاره اصلی است و با تکیه بر آن و شناخت هدف واحد می‌توان به نقطه مطلوب رسید.

کد خبر 5435390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha