۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲

استاندار گیلان:

بانک ها نباید با جهت دهی منابع سلیقه ای عمل کنند

بانک ها نباید با جهت دهی منابع سلیقه ای عمل کنند

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اهمیت توزیع صحیح منابع در راستای توسعه استان، گفت: بانک ها نباید با جهت دهی به منابع سلیقه ای عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان بر توزیع عادلانه و صحیح منابع در استان تأکید و اظهار کرد: توزیع صحیح منابع در راستای توسعه استان گیلان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نباید با جهت دهی به منابع سلیقه‌ای عمل کنند، تأکید کرد: میدانی از پروژه‌ها بازدید و روند انجام تعهدات اشتغال را بررسی می‌کنم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در صورت عدم تحقق اشتغال تعهد شده، بانک‌ها موظف هستند یارانه تسهیلات اعطایی را حذف و آن را با سود ۱۸ درصد محاسبه کنند، ادامه داد: باید قاطعانه عمل شود در غیر این صورت اتفاقات گذشته تکرار می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تسهیل در پرداخت تسهیلات رونق تولید، تصریح کرد: طرح‌هایی از سوی وزارتخانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی معرفی شده که باید با سرعت عمل اجرایی شود.

عباسی با بیان اینکه هیچ گونه کم کاری و تعلل در اجرای پروژه‌های پذیرفتنی نیست، بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان بر عملکرد دستگاه‌ها اجرایی نظارت می‌کنند.

وی همچنین به اعتبارات اختصاص یافته در سفر ماه گذشته رئیس جمهور به استان گیلان اشاره و تأکید کرد: روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها ارزیابی می‌شود و مدیران باید با تسریع در کار زمینه افزایش روند توسعه استان گیلان را فراهم کنند.

کد خبر 5443627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha