۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

افراد فاقد بیمه در۲۰محله کمتر برخودار زنجان تحت پوشش قرارمی گیرند

افراد فاقد بیمه در۲۰محله کمتر برخودار زنجان تحت پوشش قرارمی گیرند

زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طرح تحت پوشش قراردادن افراد فاقد هرگونه بیمه در ۲۰ محله کم‌برخوردار استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب شیویاری روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه طرح تحت پوشش قراردادن افراد فاقد هرگونه بیمه در محلات کم‌برخوردار استان اجرا خواهد شد، گفت: در راستای اجرای این طرح ۲۰ محله در استان شناسایی شده که اعتبارات ویژه‌ای هم برای این کار از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است که در صورت تخصیص، اقدام می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۷ میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان زنجان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه‌ها (۷۷ میلیارد تومان) مربوط به بیماراکن کرونایی برمی‌گردد.

شیویاری با اشاره به اینکه تمهیدات ویژه‌ای برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت اندیشیده شده است و با برنامه کشیک تلاش می شود تا هیچ بیمه‌شده‌ای با مشکل مواجه نشود، ادامه داد: ۲۶ دفتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت در سطح استان وجود دارد که در تعطیلات نوروزی، کشیک هستند تا مراجعه‌کننده‌ای چه تلفنی و چه حضوری مشکلی نداشته باشد در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ایجاد درگاه مشترک، بین بیمه ای را به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های این مجموعه عنوان کرد و گفت: این موضوع اساسی سال آینده پیگیری می شود و در دست اقدام قرار دارد که در این ارتباط موسسات بیمه‌گر، سامانه‌های مختلفی دارند که بصورت مجزا فعالیت می کنند.

شیویاری افزود: این سامانه‌ها بخش خصوصی و بیمارستان‌ها را در ارائه خدمات با مشکل و سردرگمی مواجه می‌کند و حتی اعتراض به‌حق پزشکان و موسسات طرف قرارداد را به همراه دارد که در صورت تحقق این مهم خدمات رسانی شتاب می گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت، نسخه‌نویسی الکترونیکی بود که امسال این مهم با جدیت پیگیری شد، ادامه داد: نسخه‌نویسی الکترونیکی به‌صورت ۱۰۰ درصد در استان انجام می‌شود مگر در موارد خیلی جزئی و استثنا که پزشکان در صورت ضرورت، نسخه‌های دستی را پذیرش می‌کنند.

کد خبر 5446939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha