۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۴۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی؛

سفرهای جاده‌ای در آذربایجان‌ شرقی ۱۴ درصد افزایش یافت

سفرهای جاده‌ای در آذربایجان‌ شرقی ۱۴ درصد افزایش یافت

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت : سفرهای جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اورجعلی علیزاده عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو از محورهای استان در ایام اجرای طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفند ماه تردد کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: در این مدت بیشترین میزان تردد از آزادراه تبریز- زنجان، میاندوآب، ملکان، جزیره اسلامی تبریز و ایواوغلی مرند انجام شده است.

وی افزود: در این مدت، ناوگان حمل و نقل عمومی استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری ۶۴ هزار و ۲۱۳ مسافر را با ۶ هزار و ۷۸۸ سفر جابه جا کرده است.

علیزاده گفت: از پایانه مسافربری جلفا تعداد چهارهزار و ۹۰۰ مسافر و از پایانه مرزی نودوز، ۲ هزار و ۶۰۰ مسافر تردد کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر کلیه راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به بارش برف در روزهای اخیر در اکثر محورهای استان راهداران اداره کل با استفاده از ماشین آلات راهداری بیش از ۱۸ هزار کیلومتر باند راه را برف‌روبی کردند.

علیزاده گفت: در زمان حاضر راه بیش از ۵۰ روستای استان در شهرستان‌های اهر، ورزقان و کلیبر به علت بارش برف بسته است و نیروهای راهداری با وجود کولاک درصدد بازگشایی مسیر این روستاها هستند.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه بارش سنگین برف تردد جاده‌ای در مسیر ارمنستان را با مشکل مواجه کرده است از هموطنان درخواست می‌شود از سفرهای زمینی به این کشور خودداری کنند.

کد خبر 5452095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha