۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۲۷

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کاشان:

فناوری های نوین باعث افزایش نفوذ کالاهای فرهنگی در جامعه می شود

فناوری های نوین باعث افزایش نفوذ کالاهای فرهنگی در جامعه می شود

کاشان - رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کاشان گفت: فناوری های نوین باعث افزایش نفوذ و رسوخ کالاهای فرهنگی و هنری در لایه های مختلف جامعه می شود.

حسین باغ شیخی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه نباید در سال جدید فرصت ظهور و استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان فرهنگی و هنری آکادمیک و تولیدات آنها را از دست داد، اظهار داشت: سال جدید دروازه ورود به چالش‌های بیشماری است که می‌تواند شتاب دهنده و مورد توجه توسعه آفرینی باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» ابراز داشت: توجه رهبر انقلاب به این موضوع نشان از اهمیت موضوعات اقتصادی از نظر ایشان به خصوص از دریچه علم و دانش است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه لازم است در باب اقتصاد فرهنگ و ضرورت نگاه دانش محور به این موضوع نیز سخن گفت، تصریح کرد: به یقین یکی از چالش‌های پیش روی صنایع فرهنگی در کشور ما بکارگیری شیوه‌های سنتی اقتصاد و بازار است.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین یکی از مهمترین ابزارهای نفوذ و رسوخ کالاهای فرهنگی در لایه‌های مختلف جامعه است، گفت: این مهم باعث می‌شود که میزان مصرف کالاهای فرهنگی و هنری به صورت محسوسی تحت تأثیر قرار گیرد.

باغ شیخی با اشاره به اینکه اقتصاد فرهنگ در کشور ما در ابتدای راه است، افزود: با این وجود در همین چند سال اخیر تحرکات و اقدامات سیاستگذارانه، قانونی و عملیاتی برای ترویج فضای فناورانه انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: از جمله دیگر اقدامات در این حوزه می‌توان به حمایت از حقوق مالکیت مادی و معنوی مخترعین، تولید ثروت از طریق روش‌ها و فناوری‌های نوین و خلاقانه، اشتغال زایی و غیره اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اینکه در این عرصه مدیریت جامع شهری با بررسی موانع توسعه صنایع فرهنگی و نیز پتانسیل‌های اقتصاد دانش بنیان در منطقه می‌تواند تأثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: شعار امسال در مسیر چشم انداز گام دوم انقلاب و سپردن مسئولیت‌ها و امور به جوانان می‌تواند به عنوان راهگشای توسعه منطقه و کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: امیدوار هستیم مدیریت جامع شهری با زمینه سازی بسترهای مناسب و عینیت بخشیدن به فرامین رهبر معظم انقلاب پایه گذار این تفکر و روشن شدن چراغ امید و طراوت در دل جوانان فرهنگی و هنرمند و ایده‌های دانش بنیان ایشان شود.

کد خبر 5455602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha