۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه:

۱۲۳ غرفه ارائه صنایع دستی در کرمانشاه برپا شده است

۱۲۳ غرفه ارائه صنایع دستی در کرمانشاه برپا شده است

کرمانشاه- معاون گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ۱۲۳ غرفه ارائه صنایع دستی در کرمانشاه برپا شده است.

علی صابر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ضریب تجمع در استان کرمانشاه بجز شهرستان سنقر و کلیایی، دالاهو، سرپل ذهاب و یک بومگردی در استان هرسین ۱۰۰ بوده و نسبت به سال‌های گذشته از نظر اقامت رشد داشتیم.

وی افزود: اداره آموزش و پرورش در اقامت مسافران کمک کرده و ۷۴ مدرسه در استان کرمانشاه با ظرفیت چهار هزار و ۹۱۰ نفر پذیرای اقامت مسافران بودند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲۲ ایستگاه اطلاع رسانی در ورودی استان با کمک جمعیت هلال احمر استان برقرار کرده و ۵۵ سیاه چادر و ۱۳۳ غرفه صنایع دستی برپا شد.

صابر بیان کرد: ۲۵ هتل فعال، ۱۹ مهمان پذیر، ۵۲ خانه مسافر، ۴۳ بوم گردی، ۳۱ پذیرایی بین‌راهی، ۶ سفره خانه سنتی، ۱۶ مجتمع گردشگری، ۸۳ دفتر و پنج مؤسسه آموزشی در ایام عید فعال بوده و به مسافران ارائه خدمات دادند.

وی ادامه داد: پذیرایی بین راهی، مجتمع‌های گردشگری و دفاتر مؤسسات در شهرستان‌های استان کرمانشاه هم ارائه خدمات داشته و واحدهای دارای مجوز که زیر پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی بودند نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از وضعیت مدارس، ایستگاه‌های نیرو انتظامی شهرستان‌های استان کرمانشاه بازدید لازم صورت گرفته و برای رفع مشکلات احتمالی پیش آمده اقدامات لازم صورت گرفته است.

صابر افزود: جلسه‌ای با شهرداری برای زیبا سازی و سیمای شهر، نظافت و برپایی سفره‌های هفت سین در شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شده است.

وی بیان کرد: جلسه‌ای قبل از نوروز و در روزهای ابتدایی سال با بهداشت محیط، تعزیرات، اداره امکان عمومی، نیرو انتظامی و اداره ثبت برای هر شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شده است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: یک برنامه و سایت برای معرفی جاذبه‌ها و تأسیسات گردشگری راه‌اندازی شده که قابلیت ارائه به مخاطبین را دارد.

صابر گفت: مسابقاتی را برگزار شده و تا ۲۰ فروردین مهلت ارسال دارد و تورهای گردشگری با همکاری سازمان تاکسیرانی انجام و روز اول در ایستگاه راه‌آهن مسافران مشهد را بدرقه شدند.

وی تصریح کرد: اجرای مانور آمادگی ستاد سفر استان کرمانشاه در ۲۴ اسفند ماه، برگزاری آئین جهانی نوروز ۱۴۰۱ در طاق بستان با مدیریت شهرداری و اداره گردشگری برای افرادی که از یونسکو به استان کرمانشاه سفر کردند از دیگر اقدامات انجام شده برای ایام نوروز بوده است.

کد خبر 5456719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha