۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۰۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۲۵۰ تن گوشت مرغ برای روز طبیعت در استان سمنان توزیع می‌شود

۲۵۰ تن گوشت مرغ برای روز طبیعت در استان سمنان توزیع می‌شود

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از فعالیت کشتارگاه‌های سمنان در روز طبیعت خبر داد گفت: پیش‌بینی کشتار مرغ گرم در استان سمنان بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ تن در تعطیلات پیش رو خواهد بود.

محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی روزانه ۱۸۰ تا ۲۲۰ تن کشتار مرغ در داخل کشتارگاه‌های استان صورت گرفت ابراز کرد: از این میزان ۵۰ تا ۶۵ تن در داخل استان توزیع شده و مابقی آن به استان‌های تهران، البرز و قم برای مصارف هموطنان در این استان‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه که کشتارگاه‌های استان سمنان برای روز طبیعت فعال است گفت: پیش‌بینی می‌شود کشتار مرغ گرم در استان سمنان در تعطیلات پیش رو بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ تن باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در روزهای آتی هم پیش‌بینی می‌شود که میزان کشتار مرغ گرم در استان سمنان بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ تن در روز باشد که از این میزان، نیاز مردم استان سمنان به صورت کامل تأمین شده و مازاد بر آن به سایر استان‌ها ارسال خواهد شد.

قاسمی همچنین گفت: آمارها از وضعیت جوجه‌ریزی واحدهای مرغ گوشتی استان سمنان در ماه‌های پایانی سال گذشته بیانگر افزایش ۳۵ درصد جوجه‌ریزی در بهمن ماه و افزایش شش درصدی جوجه‌ریزی در اسفندماه نسبت به سال گذشته است و بنابراین هیچ نگرانی از بابت تأمین مرغ گرم در استان سمنان نیز وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی نیز عملاً کشتارگاه‌های استان سمنان به شکل کشیک فعال بوده و عرضه مرغ گرم را انجام می‌دهند، افزود: برای روزهای جمعه و شنبه (دوازدهم و سیزدهم فروردین) با توجه به تأکیدات انجام شده و مصوبات ستاد تنظیم بازار استان و همچنین تأکیدات وزیر جهاد در قرارگاه امنیت غذایی کشور، کشتارگاه‌ها فعال خواهند بود و عرضه مرغ گرم برای روز جمعه (دوازدهم فروردین) هم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 5456951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha