۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۰۴

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان:

نگرانی بابت فراوانی و قیمت کالاهای اساسی نداریم

نگرانی بابت فراوانی و قیمت کالاهای اساسی نداریم

اصفهان- سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به جزئیات طرح ضیافت در ماه رمضان، گفت: هیچ نگرانی بابت فراوانی و قیمت‌ کالاهای اساسی در استان نداریم.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت تأمین شده شده است، اظهار داشت: هیچ نگرانی از فراوانی و قیمت کالاها در استان اصفهان نداریم.

وی با بیان اینکه مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی ماه رمضان وجود ندارد، افزود: بیش از ۳۲۰۰ تن شکر صنف و صنعت، افزون بر ۱۶۰۰ تُن شکر خانگی، ۳۰۰۰ تُن برنج و روغن به فراوانی در سن استان عرضه شده و در اختیار توزیع کنندگان قرار گرفته که به غیر از اقلام تأمین شده نوروز امسال است.

توزیع ۵ هزار تن مرغ منجمد در اصفهان

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان با اشاره به توزیع بیش از ۵۰۰۰ تُن مرغ منجمد در سطح استان در ماه رمضان، اضافه کرد: گوشت منجمد گوسفندی و گوساله به فراوانی وجود دارد و تمام نیاز استان را پاسخ می‌دهد.

ایراندوست درباره تأمین مرغ گرم و تخم مرغ نیز گفت: جوجه‌ریزی وضعیت بسیار خوبی دارد؛ روز یکشنبه چهاردهم فروردین بیش از ۶۶۰۰ تُن و دوشنبه افزون بر ۷۰۰ تن مرغ زنده به کشتارگاه‌های استان ارسال شده است و تولید تخم مرغ به بالغ بر ۳۴۰ تُن در روز می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی از باب فراوانی و قیمت کالاهای اساسی نداریم و نظارت و کنترل قیمت‌ها همچنان ادامه دارد، ابراز داشت: نرخ مصوب هرکیلوگرم مرغ گرم در اصفهان ۳۱,۰۰۰ تومان و مرغ منجمد ۲۰,۰۰۰ تومان است، قیمت تخم مرغ نیز به کانال مصوب بازگشته و اکنون هرکیلوگرم تخم مرغ به صورت نایلونی ۲۴,۰۰۰ تومان و هرکیلوگرم شانه‌ای ۲۲۵۰۰ عرضه می‌شود.

کاهش قیمت گوشت قرمز

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان با اشاره به اینکه نرخ گوشت قرمز در ۲ روز گذشته روند کاهشی داشته است، ادامه داد: ارسال دام سبک به کشتارگاه‌ها افزایش یافته و طبق رصد و گزارش‌های میدانی قیمت آن در اصفهان روند نزولی دارد و هرکیلوگرم گوشت گوسفندی درجه یک ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد ضمن اینکه درمورد گوشت گاو در بازار مشکلی وجود ندارد و نرخ آن در سه ماه اخیر نرخ ثابت بوده است.

ایراندوست با بیان اینکه نرخ هر کیلوگرم شکر برای صنف و صنعت ۱۳ هزار و ۵۳۵ تومان، برای خانوار در مرکز استان ۱۴,۰۰۰ تومان و در شهرستان‌های دوردست استان ۱۴.۵۰۰ تومان تعیین شده، اضافه کرد: قیمت مصرف کننده هرکیلو گرم برنج هندی ۱۸۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی ۱۲,۵۰۰ تومان است.

وی گفت: طبق ابلاغیه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به اصناف، قیمت هرکیلوگرم آش قلمکار در ماه رمضان امسال ۲۸۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰ تومان، هرکیلوگرم حلیم بادمجان ۴۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ تومان، هرکیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک ۶۲,۰۰۰ تومان و درجه دو ۵۷,۰۰۰ تومان است.

کد خبر 5459463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha