۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

۳ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۵۳۰دُز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده است

۳ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۵۳۰دُز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده است

بندرعباس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تزریق ۳ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۵۳۰ دُز واکسن کرونا در استان از ابتدای واکسیناسیون کووید ۱۹ تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان اظهار داشت: از مجموع واکسیناسیون انجام شده، یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۸۶۲ دُز در مرحله اول، یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۵۳ دُز در مرحله دوم و ۶۲۸ هزار و ۴۱۵ دُز در مرحله سوم تزریق شده است.

وی با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون کرونا و نقش آن در کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری، افزود: مردم باید در نظر داشته باشند که ویروس کرونا هنوز تمام نشده و ما همچنان شاهد چرخش و انتشار این ویروس در تمام مناطق هستیم و از همین رو از شهروندان خواستاریم تا هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

نوروزیان ضمن ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان کرونا بعد از تعطیلات نوروز و افزایش آمار بستری‌ها، گفت: در شبانه روز گذشته ۳۲ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های هرمزگان بستری شدند و مجموع بستری‌های این بیماری در استان به ۱۱۴ نفر رسید.

به گفته این مقام مسوول از مجموع بستری‌ها ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند که حال ۹ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

نوروزیان مجموع مبتلایان کرونا در هرمزگان را ۶۸۵ نفر اعلام کرد و بیان داشت: از این شمار ۵۷۱ نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و وضعیت آنها به صورت مرتب از سوی کارشناسان بهداشتی رصد می‌شد و خدمات بهداشتی و درمانی لازم به آنها ارایه می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شبانه روز گذشته برای نهمین روز در فروردین ماه مورد فوتی جدید کرونا در استان ثبت نشد و آمار فوتی‌ها در رقم ۲ هزار و ۶۰۶ نفر باقی ماند.

کد خبر 5461986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha