۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲

امام جمعه پردیس:

شهر ۳۵۰ هزار نفری پردیس هنوز بیمارستان و آرامستان ندارد

شهر ۳۵۰ هزار نفری پردیس هنوز بیمارستان و آرامستان ندارد

پردیس- امام جمعه پردیس با اشاره به اینکه مشکلات مسکن مهرنشینان شهرستان باعث شرمندگی است، گفت: شهر ۳۵۰ هزار نفری پردیس هنوز بیمارستان و آرامستان ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پردیس ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به اینکه آمارهای وزارت نیرو و رسانه‌های رسمی، به خوبی نشان می‌دهد که چرا دانش‌بنیان‌شدن کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: مصرف ۹۰ درصدی و هدر رفت ۶۷ درصدی آب در کشاورزی در کنار هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری سالانه برای واردات بذر تنها بخشی از مشکلات کشاورزی سنتی ما به شمار می‌آید که امنیت غذایی کشور را هم تهدید می‌کند. بخش کشاورزی ما از عرصه دانش‌بنیان عقب مانده و چون کشاورزی یک علم است و باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه برای دانش‌بنیان شدن کشاورزی دو اقدام لازم است، گفت: اول باید دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین موجود در کشور به‌دست کشاورزان برسد تا مورد استفاده قرار دهند و دوم مسئولان باید خود را موظف بدانند مشکلات کشاورزان را به‌دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارجاع دهند تا برای حل آن‌ها راهکار علمی ارائه شود که البته در این راه دو نیاز هم وجود دارد، نیاز اول تأمین بودجه برای انجام تحقیقات علمی و اجرای طرح‌های دانش‌بنیان و نیاز دوم پرهیز از تعجیل می‌باشد چرا که ما در کشاورزی با موجودات زنده‌ای مانند گیاه، دام و شیلات سر و کار داریم و نباید منتظر نتایج سریع و فوری بود.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه پردیس هم مانند تهران و ری ۳۰ نماینده دارد و باید این عزیزان در بین مردم و شهرستان حضور داشته باشند و مشکلات را از نزدیک ببینند و حل کنند افزود: متأسفانه این امر الان بیش از دو سال است که صورت نگرفته اما با پیگیری‌ها و مطالبه گری‌هایی که شد برخی از نمایندگان در شهرستان حضور پیدا کردند من جمله خانم الهیان و استقبال کردند و فرمودند که تمام تلاش خود را برای حل مسائل و مشکلات شهرستان خواهیم داشت که امیدوار هستیم این اتفاق بیافتد و مشکلاتی که مردم شهرستان را رنج می‌دهد را در آینده نزدیک اعلام کنیم که توسط نمایندگان محترم مجلس حل و رفع شد. نه اینکه بگوییم بود و نبود نمایندگان مجلس برای شهرستان تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ۳۵۰ هزار نفری پردیس بیمارستان، آرامستان، مصلا و مترو ندارد عنوان داشت: وقتی مشکلات ساکنان مسکن مهر را می‌شنویم از مردم عزیز خجالت می کشیم و شرمنده آنها می‌شویم که حدود ده سال است تمام زندگی اش را فروخته و ثبت نام کرده اما هنوز واحدش را تحویل نداده اند هم درد مستاجری و هم درد بی پولی را تحمل می‌کند.

خطیب نماز جمعه پردیس گفت: مشکلات شهر بومهن (اسناد مالکیتی. بافت‌های فرسوده. ترافیک سنگین. و عدم تعیین و تکلیف بناهایی که به صورت غیر مجاز ساخته شده اند و در حال حاضر بلاتکلیف هستند و آن هم بدون دادن خدماتی مانند آب و برق و گاز که خیلی از مسئولین خارج از شهرستان با توجه به مشکلات مسکن مهر مشکلات بومهن را فراموش کردند که انقدر ما فریاد زدیم که دیگر از مردم هم شرمنده ایم.

امام جمعه پردیس با اشاره به عملیات گسترده اخیر انصارالله یمن که ۱۸ هدف را مورد حمله قرار داد اظهار داشت: این عملیات از چند جهت خیلی مهم و دارای پیام‌هایی است اول اینکه این عملیات خسارت‌های زیادی به عربستان وارد کرده به طوری که ۷۰ درصد تولیدات آرامکو متوقف و خط تولید این شرکت تخریب شد، دوم اینکه این حمله هم از نظر وسعت جغرافیایی و هم از نظر مناطق عملیاتی بی‌سابقه بود و سوم اینکه راهبرد نفت در برابر امنیت عربستان با آمریکا با وقوع این‌حملات برای همیشه از بین رفت و چهارم اینکه این‌حملات نشان داد که سیستم پدافندی که آمریکایی‌ها با هزینه‌های هنگفت در اختیار عربستان قرار داده‌اند، نه‌تنها کارآیی ندارند، بلکه سمبلیک هستند. و گاو شیرده بودن عربستان بیش از پیش روشن‌تر شد.

کد خبر 5462010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha