۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۵

به مناسبت هفته هنر و انقلاب اسلامی؛

هنرمند سال انقلاب اسلامی در استان قم تجلیل شد

هنرمند سال انقلاب اسلامی در استان قم تجلیل شد

قم-سید علی موسوی قافله‌باشی به عنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ در استان قم تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه طی مراسمی که با حضور محمد علی روزبهانی رئیس حوزه هنری استان قم، هادی گل‌محمدی و مسعود نجابتی از پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی و گرافیک استان و کشور برگزار شد از سید علی موسوی قافله‌باشی به عنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی در استان قم در سال ۱۴۰۰ تجلیل بعمل آمد.

سید علی موسوی قافله‌باشی هنرمند عرصه نقاشی استان قم در این مراسم اظهار داشت: بنده خود را در این جایگاه نمی بی نم که به عنوان هنرمند سال معرفی شوم و هنرمندان بسیاری هستند که آثار شایسته ای داشتند و از آنان می‌بایست در این جایگاه تقدیر شود.

هنرمند سال انقلاب اسلامی در استان قم افزود: قم این ظرفیت را دارد که در هنرهای تجسمی از جمله نقاشی بتواند به عنوان قطب و مرکز هنر آئینی در کشور معرفی شود.

موسوی قافله‌باشی با تاکید بر حمایت مسئولان از هنرمندان ابراز داشت: به هنرمندان عرصه‌های تجسمی کمتر توجه شده است و مسئولین حداقل کاری که می‌بایست انجام دهند این است که پای درد و دل آنان بنشینند و مشکلات آنها را گوش دهند و تا جایی که امکان پذیر است برای حل آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه از هنرمندان در این بخش فقط در برگزاری جشنواره‌ها به منظور تولید آثار یاد می‌شود و در طول سال کسی خبری از آنها نمی‌گیرد.

هنرمند سال انقلاب اسلامی در استان قم گفت: اگر به هنرمند بها داده شود و شرایط لازم برای فعالیتش فراهم شود در این صورت او نیز می‌تواند با کمترین دغدغه نسبت به خلق اثر اقدام کنند و از این طریق در انتقال مفاهیم ارزشی و انسانی به مخاطب رسالتش را به سرانجام برساند.

سیدعلی موسوی قافله باشی متولد ۱۳۶۳ قم بوده که تحصیلات حوزه را ازسال ۱۳۸۲ درقم آغازو از سال ۱۳۷۷ وارد عرصه هنر شده است.

وی تاکنون موفق به برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و شرکت در ده‌ها نمایشگاه جمعی شده وعضو هیا ت مؤسس انجمن هنرهای تجسمی مرکزفرهنگی هنری دفترتبلیغات اسلامی نیز می‌باشد.

آثار این هنرمند حوزوی دربیش از ۱۴ نمایشگاه وجشواره هنری منتخب شناخته شده است.

قرار است این هنرمند همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی شش پرده از رخدادهای مهم انقلاب اسلامی در قم را نقش بزند.

کد خبر 5464181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha