۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۰۰

دادستان مرکز استان سمنان تاکید کرد؛

اجرای مستمر و دقیق قوانین مربوط به عفاف و حجاب در استان سمنان

اجرای مستمر و دقیق قوانین مربوط به عفاف و حجاب در استان سمنان

سمنان- دادستان مرکز استان سمنان با تاکید بر اجرای مستمر و دقیق قوانین مربوط به عفاف و حجاب در استان، گفت: قوانین مربوط به حوزه‌ عفاف و حجاب به اندازه کافی در دسترس و موجود است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف ابراهیمی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی در راستای پیشگیری عملی از ناهنجاری‌های حوزه عفاف و حجاب به میزبانی دادگستری سمنان بیان کرد: قوانین مربوط به حوزه‌ی عفاف و حجاب به اندازه کافی در دسترس و موجود است.

وی با تاکید بر اجرای مستمر و دقیق قوانین مربوط به عفاف و حجاب در استان سمنان، افزود: اقدام جدی و عملی و نظارت و گزارش اقدامات نهادها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این خصوص از مطالبات جدی این دادستانی است و در صورت عدم انجام وظیفه قانونی با هرگونه ترک فعل برخورد قانونی می‌شود.

دادستان سمنان بیان کرد: اگر دشمن برای ایجاد ناهنجاری در این حوزه با تمام قوا وارد شده پس ما نیز باید با تمام قدرت و با همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های مسئول و مردم در مقابل این ناهنجاری‌ها مبارزه کنیم و در احیای حقوق عامه در این حوزه تلاش مستمر و مؤثر داشته باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه اجرای مستمر و دقیق قوانین مربوط به عفاف و حجاب باید همراه با خروجی مناسب باشد و به صورت دوره‌ای کیفیت اجرا و میزان موفقیت آن بررسی و موانع و نواقص موجود شناسایی و در راستای رفع آن تلاش شود، تاکید کرد: مطابق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بی حجابی در معابر و انظار عمومی جرم است اما بررسی‌ها و ملاحظات بعضاً حاکی از بی اطلاعی مردم از مقررات قانونی است.

وی افزود: مردم باید بدانند جهل به قانون رافع مسئولیت آنان نمی‌باشد، ضمن اینکه رعایت حجاب امری شرعی و واجب است و در جامعه دینی اجازه نمی‌دهیم افرادی به عنوان سربازان پیاده نظام دشمنان که قسم خورده اسلام عزیز هستند با این واجب شرعی مقابله و مروج منکر و بی‌بندوباری باشند که در این زمینه آمران به معروف و ناهیان از منکر بیش از پیش به احیا این فریضه الهی خواهند پرداخت و مورد حمایت جدی دستگاه قضائی قرار خواهند گرفت.

دادستان مرکز استان سمنان با بیان اینکه به موضوع مدلینگ باید توجه‌ای ویژه‌ای داشته باشیم و متأسفانه برخی از اصناف با مدلینگ ترویج بی حجابی و بدحجابی می‌کنند که در این خصوص نیز مصمم به پیگیری قانونی هستیم، ابراز کرد: نگاه مجریان قانون و دستگاه قضائی استان سمنان بر حفظ و احیا حقوق عامه است و همه باید اجرای صحیح و دقیق قانون را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

کد خبر 5466648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha