۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴

امام جمعه سرخه:

طرح آبرسانی به سرخه با ایرادهای جدی روبرو است/ ضرورت ورود مسئولان

طرح آبرسانی به سرخه با ایرادهای جدی روبرو است/ ضرورت ورود مسئولان

سرخه- امام جمعه سرخه با بیان اینکه طرح آبرسانی به سرخه علی رغم میلیاردها تومان هزینه رها شده است، گفت: مطالبه جدی مردم، ورود مسئولان و نماینده مجلس به این طرح و جلوگیری از هدر رفت آب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی اشرف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرخه به میزبانی حسینیه شهدای این شهرستان به مقوله مهم صرفه‌جویی و همچنین کمبود آب اشاره کرد و با گلایه از برخی مسئولان استانی و شهرستانی، بیان کرد: خط لوله انتقال آب و ایستگاه‌های آنکه با زحمت بسیار و هزینه میلیارد تومانی به سرخه آورده شده، با مشکل روبرو است اولاً بخشی از چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ در مدار قرار نگرفته و ثانیاً همان مقداری هم که انجام شده دچار نشتی و مشکلات است لیکن بسیاری از آب‌ها در همین ایستگاه‌های پمپاژ آب هدر می‌رود و این در حالی رقم می‌خورد که میلیاردها تومان برای این طرح هزینه شده است.

وی با بیان اینکه آب علی رقم تمام هزینه‌ها به مقصد نمی‌رسد، افزود: بخشی از این طرح انتقال آب در استان تهران قرار دارد و لذا حل مشکلات و جلوگیری از هدر رفت آب و میلیاردها تومان سرمایه، نیازمند تحرکات مسئولان استانی است و باید معاونان استاندار و نماینده مجلس دنبال آن باشند و این یکی از مطالبات مهم مردم سرخه محسوب می‌شود و در کنار آن بحث جدی اسراف منابع و انفال مطرح است.

سم‌پاشی در عرصه مجازی

امام جمعه سرخه در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسئولان، تاکید کرد: مسئولان باید مردمی باشند و خوشبختانه دولت سیزدهم نشان داده که در تعامل با مردم برنامه خوبی دارد.

اشرف با بیان اینکه حمایت از فعالیت‌های خوبی که دولت در حال اجرا دارد، از جمله مهمترین مسائلی است که امروز باید به آن توجه داشت، تاکید کرد: متأسفانه در فضای مجازی و رسانه‌ای شاهد هستیم که برخی سم‌پاشی علیه دولت صورت می‌گیرد البته باید گفت برخی انتقادات باید باشد و وجود نیز دارد و دولت هم باید نسبت به آن گوش شنوا داشته باشد اما برخی در جامعه ناامیدی تزریق می‌کنند لذا کارهای خوب زیربنایی و زیرساختی را در نظر نمی‌گیرند.

وی سرخه ادامه داد: برای مثال در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هجمه‌های فراوانی به سمت دولت وارد است در حالی که در دوران قبل تمام ذخایر ارزی پایان یافته و دولت در بدو روی کار آمدن از این لحاظ دست خود را بسته می‌دید اما بالاخره نگذاشت که تکان‌های شدیدی به بازار وارد شود و بدون استقراض نسبت به پرداخت مطالبات دولت مبادرت ورزید.

اقدامات جدی دولت سیزدهم

امام جمعه با بیان اینکه افزایش فروش نفت و ایجاد ارتباط مناسب با همسایگان از جمله دیگر اقدامات خوبی است که در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم، بیان کرد: برگرداندن ریل کارهای داخلی از تکیه بر مذاکرات به سمت داشته‌های خودمان در بعدهای مختلف تولیدی از دیگر اقداماتی است که دولت سیزدهم انجام داده و باید منتظر نتایج آن ماند.

اشرف با بیان اینکه توجه به توان داخلی و ارتباط پیوسته و مستمر با مردم و استفاده از ظرفیت‌های آنها از تأکیدات خوب دولت سیزدهم است، گفت: برخورد نکردن با انتصاب‌ها به صورت اتوبوسی که در دولت‌های قبل شاهد بودیم و از وزرا تا مدیران کل و حتی نیروی خدماتی تغییر می‌کرد، امروز و در دولت سیزدهم وجود ندارد و هر کسی اگر پتانسیلی برای کار کردن دارد از آن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به مسائل زیرساختی نیز توجه داشته است، تاکید کرد: دولت همچنین به برنامه توسعه هفتم نیز تاکید دارد مقوله مهمی که دولت گذشته در تصویب آن کوتاهی کرد و بودجه می‌بایست بر اساس آن مصوب می‌شد، اما امروز شاهد هستیم که این موضوع نیز مدیریت شده است.

دشمن در تنگنا است

امام جمعه سرخه با اشاره به اینکه در مقوله مذاکرات بر خط قرمزهای نظام تاکید شده است، افزود: امروز دشمن است که در تنگنا قرار دارد زیرا کاری را صورت داده و از یک قرار داد خارج شده است و حالا دچار بن‌بستی شده که می‌خواهد به مذاکرات بازگردد.

اشرف با اشاره به اینکه باید همه مسائل را دید حال آنکه برخی افراد که خودشان بانی وضعیت موجود بودند و احزاب و گروه‌هایی که چندین سال باعث خرابی اقتصاد و دیپلماسی بودند، زبان باز کرده و سم‌پاشی می‌کنند، بیان کرد: این موضوع واقعاً وقاحت می‌خواهد زیرا افرادی که روش مدیریت شأن مسخره کردن سهمیه بندی بنزین بود اما وقتی خودشان وارد عمل شدند افتضاحی را رقم زدند و یا یارانه را به سخره می‌گرفتند اما با سبد کالاهایشان وجهه بدی را از مردم ایران به جهانیان مخابره کردند، امروز داعیه صحبت دارند اینها همان کسانی هستند که معتقد بودند زبان جهان را می‌دانند اما خسارت برجام را به کشور تحمیل کردند.

کد خبر 5467456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha