۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲

۳۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند

۳۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند

شیراز - در حال حاضر ۳۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس بستری هستند که ۵۲ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ویژه خدمات دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۱۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۵ هزار و ۶۶۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۹۷۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۶ هزار و ۴۴۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۷۹ هزار و ۲۴۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۹ هزار و ۲۱۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۵۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۰۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هشت هزار و ۲۱ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۵ هزار و ۸۱۱ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دوز، به هشت میلیون و ۳۷ هزار و ۹۰۴ دوز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۰۰ دوز نوبت اول، سه میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۴۲ دوز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۶۲ دوز نوبت سوم واکسن بوده است.

کد خبر 5468250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha