۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶

شهردار سنندج:

بازدید از موزه و عمارت های تاریخی سنندج امروز رایگان است

بازدید از موزه و عمارت های تاریخی سنندج امروز رایگان است

سنندج- شهردار سنندج گفت: به مناسبت روز فرهنگی سنندج، بازدید از موزه ها و عمارت‌های تاریخی و برخی اماکن فرهنگی این شهر امروز ۶ اردیبهشت رایگان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سید انور رشیدی اظهار داشت: نامگذاری روزی با نام روز سنه از اقدامات مهم فرهنگی و اجتماعی است و این روز فرصت مناسبی برای احیای آداب و رسوم گذشتگان و معرفی مشاهیر و مفاخر کُرد به نسل جدید است.

وی با بیان اینکه هرساله به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سنندج برگزار خواهد شد گفت: امسال نیز در راستای گرامیداشت روز سنندج برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از جمله برپایی نمایشگاه‌های مختلف پیش بینی شده است.

شهردار سنندج برپایی نمایشگاه عکس شخصیت‌های قدیمی شهر در حوزه مشاغل، ابزارآلات و مشاغل قدیمی استاد فریدون حسین‌پناهی، برپایی نمایشگاه خط استاد حسن انجمن و نشست تخصصی در پرتو عرفان، ذکر سماع قادریه و موسیقی خانقاهی را از جمله برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

وی افزود: در این هفته همچنین مراسم اسکیس ۶۰ دانشجویی معماری، اجرای نمایش آیینی-سنتی در پیاده راه فردوسی، «بوکه بارانی»، نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج، رایگان کردن سینما، موزه و عمارت‌های تاریخی و اتوبوسرانی در روز ۶ اردیبهشت از دیگر برنامه‌ها است.

رشیدی برگزاری مسابقه والیبال پیشکسوتان سنندج، مراسم زورخانه‌ای، نشست‌های تخصصی کتاب، مولودی خوانی، افتتاح دپارتمان تخصصی سنه سبز، افتتاح کتابخانه سیار در ناحیه منفصل شهری «ننله»، کارگاه حضوری نویسی، کنفرانس یک روزه سنندج شناسی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

وی یادآور شد: همچنین مسابقات تخته نرد و مسابقات بومی- محلی شامل طناب کشی، «چوزان»، دارت و «قمچان» و کارگاه نقاشی کودک و نوجوانان در این هفته برگزار خواهد شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: در راستای هویت بخشی شهری و رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و با همت شهرداری و شورای اسلامی ششم اردیبهشت با نام روز سنه در تقویم محلی ثبت شد.

کد خبر 5475856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بینام IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      سگ ولگرد شهر رو برداشته اسایش ملت رفته مردم چرا باید تاوان حماقت و ندانم کاری شهردار بیسواد رو باید بدن نه خوابی داریم نه آرامشی ای گل بگیرن اون دره بی صاحاب شورای شهر احمق رو