۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳

معاون استاندار فارس اعلام کرد؛

اعطای تسهیلات کم بهره راه نجات فرش دستباف فارس

اعطای تسهیلات کم بهره راه نجات فرش دستباف فارس

شیراز - معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس گفت: نظام بانکی با اعطای تسهیلات خورد و کم بهره راه نجاتی برای صنعت اصیل ایرانی فرش بافی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرخ‌زاده در حاشیه بازدید از کارگاه‌های قالیبافی در شهرک سلطان آباد شهرستان شیراز، گفت: احیای این هنر ارزشمند به شکل کامل را مدنظر قرار دادیم و در ارتباط با دیگر هنرهای دستی استان نیز باید رویکرد مشابهی اعمال شود.

او اضافه کرد: تکمیل چرخه تأمین تا فروش شامل، آماده سازی، تهیه مواد و اجزا تشکیل دهنده، نقشه و بافت، تبلیغات، بازاریابی و بازارسازی و فروش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه امروز مشکل اساسی در حوزه تبلیغات، بازاریابی، بازارسازی و فروش است، افزود: نظام بانکی با اعطای تسهیلات خرد و کم بهره راه نجاتی برای این صنعت دارای قدمت و اصیل ایرانی است.

فرخ زاده تأمین گازوئیل را اساسی‌ترین مشکلات این روزهای رنگرزی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تخصیص سهمیه ویژه گام مؤثری در افزایش قیمت فرش دستبافت ایرانی و رونق کسب و کار آن است.

او عنوان کرد: یکی از مهمترین و جذاب‌ترین بخش‌های تولید فرش استفاده از پسماندهای سایر صنعت‌ها و تشکیل چرخه بازیافت از دور ریز میوه‌ها، گیاهان کوهی، کاه و… برای رنگ آمیزی کلاف‌های تار و پود فرش است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بر ضرورت تخصیص فضای رایگان ویژه معرفی صنعت فرش در فرودگاه‌ها، ایستگاههای راه آهن و ترمینال‌های استان تاکید کرد و گفت: کارخانه‌های متعدد و شرایط ویژه بازاریابی و فروش فرش‌های ماشینی، نفس هنر اصیل فرش بافی ایرانی را به شماره انداخته است.

کد خبر 5481265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha