۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷

استاندار مازندران:

ورود سرمایه گذاران بین المللی اولویت مهم در مازندران است

ورود سرمایه گذاران بین المللی اولویت مهم در مازندران است

ساری- استاندار مازندران ورود سرمایه گذاران بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی را از مهمترین اولویت ها و رویکردها برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور صبح سه شنبه در آئین افتتاحیه رویداد بین المللی گردشگری ساری ۲۰۲۲ با بیان اینکه ومازندران قطب گردشگری شمال کشور است، افزود: برگزاری این رویداد فرصتی را در اختیار قرار داد تا جاذبه‌های بی بدیل استان را معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم، دست یافتن به توسعه همه جانبه مطلوب و متوازن بوده است و صنعت گردشگری با توجه به ابعاد مختلف می‌تواند یکی از مسیرهای مهم برای رشد اشتغال جوانان و کشورهای عضو اکو باشد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بسیار مهم برای اشتغال جوانان مازندرانی، جذب فناوری‌های نوین و سرمایه گذاری خارجی است و این استان مجموعه‌ای سرمایه گذاری پرسود و زیرساخت‌های بندری است و مدیریت عالی دولت اعلام می‌دارد اصلی ترین اولویت، ورود سرمایه گذاران بین المللی در استان است.

حسینی پوریادآور شد: با حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری‌های خارجی ور فع موانع، زمینه سرمایه گذاری را فراهم می‌کنیم و اصولی نظیر ماندن مسائل فرهنگی امری مهم است زیرا گردشگر وارد حانه ای می‌شود که اخلاق در آن مورد توجه باشد.

استاندار مازندران یادآور شد: مهمان نوازی و اخلاق کریمانه مردم ایران را بسیار مهم برشمرد و این استان هر سال میزبان ۲۰ میلیون گردشگر داخلی است و این نشانه خوش اخلاقی مردم مهمان نواز استان است.

وی ادامه داد: جهت گیری کشورها در سیاست خارجی مسئله مهم دیگر است و یکی از افتخارات دولت مردمی این است که توانسته با کشورهای دوست و همسو به ویژه در جغرافیای اکو مبادلات سیاسی و اقتصادی خوبی برقرار کند و این رویداد نشان داد علی رغم پروژه‌های منزوی کردن ایران در عرصه‌های بین المللی با پیگیری رویکرد دولت مردمی این حصار نامشروع را شکستیم.

استاندار مازندران مسئله اقتصاد را بسیار مهم برشمرد و گفت: وجود زیرساخت‌های گردشگری نظیر رستوران‌ها و امکانات حمل ونقل از عوامل مؤثر در جذب گردشگر است.

وی گفت: مازندران قطب محصولات کشاورزی و لبنی است و نیمی از برنج کشور در این استان تولید می‌شود و رتبه نخست تولید مرکبات و رتبه برتر در تولید محصولات کشاورزی، ظرفیت بالای استان را تشکیل می‌دهد و مازندران آمادگی دارد دروازه ورود کشورهای اکو به اقیانوس هند باشد.

کد خبر 5486324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha