۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹

رئیس توسعه و بازسازی ستاد عتبات عالیات خبر داد؛

اجرای ۲۰۰ پروژه بازسازی عتبات عالیات در عراق

اجرای ۲۰۰ پروژه بازسازی عتبات عالیات در عراق

بیرجند- رئیس توسعه و بازسازی ستاد عتبات عالیات کشور از اجرای ۲۰۰ پروژه بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال مآب ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در اکثر فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات رتبه شماره یک را در کشور دارد و از تعهدات ایجاد شده جلوتر رفته و تعهدات را پشت سر گذاشته است که در حقیقت نمونه بارز برای سایر استان‌ها شده است.

وی به بازدیدی که از کارگاه‌های قالی بافی ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی داشت اشاره کرد و افزود: این کارگاه‌های قالی بافی یکی از فعالیت‌های عاشقی مردم را به نمایش می‌گذارد و جای تقدیر دارد از مردمی که در زندگی شخصی خود مشکل دارند و به سختی زندگی خود را اداره می‌کنند اینگونه پای کار می‌آیند و حاضر می‌شوند و نذر خود را ادا می‌کنند.

رئیس توسعه و بازسازی ستاد عتبات عالیات کشور بیان داشت: همین مسائل باعث شده تا خراسان جنوبی نسبت به استان‌های بزرگ و برخوردار هم از مزیت برخوردار باشد و جایگاهی ویژه کسب کند.

وی با بیان اینکه ستاد عتبات یکی از یادگاران فرمانده شهید سردار سلیمانی است و با دستور ایشان در سال ۸۳ تأسیس شد افزود: تاکنون در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات توانسته‌ایم تمام بقاع متبرکه عراق را ساماندهی کنیم.

جلال مآب با بیان اینکه ده‌ها طرح هنری و صنعتی در حال اجرا است و یا اجرا شده است، بیان داشت: تعویض درها، کتیبه‌ها، سنگ فرش‌ها، کاشی کاری‌ها، ضریح‌ها و نیم ضریح‌ها دنبال می‌شود.

وی از اجرای ۲۰۰ پروژه بازسازی عتبات عالیات در عراق خبر داد و بیان کرد: دو سال کرونا تأثیر گذار بود به خصوص سال ۹۹ که مراسم اربعین را تعطیل کرد و ۱۴۰۰ هم مراسم با حضور معدودی از هموطنان انجام شد.

رئیس توسعه و بازسازی ستاد عتبات عالیات کشور با اظهار اینکه امسال امیدواریم مراسم با شکوه برگزار شود، ادامه داد: حدود ۳ هزار موکب در سراسر کشور و بیش از ۱۵۰ هزار نفر ستاد را همراهی می‌کنند تا امسال مراسم به خوبی برگزار شود.

جلال مآب افزود: امیدواریم توافقی که بین وزرای کشور ایران و عراق می‌شود بتوانیم ویزاها را حذف کنیم تا در این مدت مراسم اربعین مردم بدون ویزا به عراق سفر کنند.

کد خبر 5487691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha