۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰

وزیر بهداشت در تبریز خبرداد؛

نهایی شدن آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت

نهایی شدن آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت

تبریز- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نهایی شدن آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی در آخرین روز از دومین نشست دو روزه معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در تبریز افزود: با اجرایی شدن این آئین نامه تلاش می‌شود در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در تولید مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی به جایی برسیم که نیازی به واردات نداشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای رونق تولید و رشد مراکز تحقیقاتی و بهره مندی از ظرفیت‌های استادان و دانشجویان گفت: به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توصیه شده در زمینه دانش بنیان فعال‌تر عمل کنند و انجمن‌های علمی و بخش خصوصی هم می‌توانند در این زمینه به کمک دولت بیایند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به پیشرفت‌های این وزارتخانه در دانش و علم بشری اشاره کرد و توفیقات کشور در زمینه پیشگیری و درمان کرونا را نمونه بارزی از این موفقیت‌ها دانست.

وی همچنین از نمایشگاه محصولات تجاری سازی شده شرکت‌های فناور و دانش بنیان دانشگاه‌های کلان منطقه شمال‌غرب در حاشیه این گردهمایی بازدید کرد.

کد خبر 5488594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha