۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹

فردا در پژوهشگاه فرهنگ و هنر؛

کتاب «نظریه هنجاری مقبولِ مشروع» رونمایی می‌شود

کتاب «نظریه هنجاری مقبولِ مشروع» رونمایی می‌شود

کتاب «نظریه هنجاری مقبولِ مشروع» نوشته حسن خجسته و ظهیر احمدی فردا سه‌شنبه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «نظریه هنجاری مقبولِ مشروع» نوشته حسن خجسته و ظهیر احمدی عصر فردا سه‌شنبه ۳ خرداد در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

این‌کتاب با زیرعنوان نظریه هنجار رسانه برای رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. این کتاب، دستاورد پژوهش انجام‌شده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که توسط حسن خجسته و ظهیر احمدی در پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه پژوهش شده است.

پژوهشگران این اثر تلاش کرده‌اند با تحلیل تجارب سازمان رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران و بررسی اسناد بالادستی به الگوی بومی هنجار رسانه در ایران دست پیدا کنند.

نویسندگان کتاب تصریح می‌کنند امروزه در پرتو توجه به تنوع فرهنگی جوامع و ارزش‌نهادن به تفاوتها و روایت‌های محلی، این فرصت برای جوامع و رسانه‌های بومی فراهم شده تا نظریه هنجاری خاص خود را براساس نوع جهان‌بینی، ارزشها، نگرشها، شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی بومی خود، تدارک دیده و ارائه نمایند.

در این پژوهش، تجارب سازمان رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر، همچنین اسناد بالادستی مورد استناد و استفاده در سازمان صداوسیما و بایدها و نبایدهای مستنبط از آنها تحلیل شده است.

مراسم رونمایی از این‌کتاب عصر امروز فردا سه‌شنبه ۳ خرداد از ساعت ۱۸ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 5496943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha