۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین:

همراهی مردم می‌تواند کشور را از گره اقتصادی عبور دهد

 همراهی مردم می‌تواند کشور را از گره اقتصادی عبور دهد

قزوین- فرمانده سپاه استان قزوین گفت: همان طور که مردم با تلاش شبانه روزی توانستند خرمشهر را باز پس بگیرند با همراهی مردم می‌توانیم از مشکلات اقتصادی عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رستمعلی رفیعی آتانی در حاشیه مراسم گرامی داشت آزادسازی خرمشهر که صبح سه شنبه در میدان صبحگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستاورد عملیات بیت المقدس از حیث ظاهری بازگشت خرمشهر به میهن بود اما مهم‌تر ازاین مسئله اراده مردم پس از مقاومت ۳۴ روزه با جهان آرا در میان مردم شکل گرفت.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: تصمیم نظام جمهوری اسلامی و امام سبب خروج مدیریت جنگ از دست نا اهلان شد و مدیریت جنگ به دست فرزندان انقلاب افتاد و عملیات بزرگ آزادسازی خرمشهر با طرح ریزی شعیدان حسن باقری و صیاد شیرازی شکل گرفت.

وی افزود: دستاور دیگر این عملیات بیت المقدس به هم ریختن ذهن طراحان دشمن بود چنانچه آن‌ها بر این تصمیم بودند که ذهن ما را درگیر کنند اما زمانی که خرمشهر آزاد شد سگ زنجیره‌ای آمریکا در اسرائیل عملیاتی را در جنوب لبنان آغاز کرد تا بتواند ذهن ما را در آن جبهه مشغول کند، آمریکایی‌ها تمام سرمایه‌های خود و کشورهای عربی را به پشتیبانی صدام برای مقابله با ایران به صف کردند و خود آمریکاها به صورت آشکار وارد جنگ شدند اما پیش از آنکه آنها ذهن ما را درگیر کنند ما ذهن آن‌ها را درگیر کردیم.

این مسئول ابراز کرد: دستاورد بعدی این عملیات این است که در تاریخ ملت ایران هر زمانی که به کشور حمله شد بخشی از کشور جدا شد اما برای اولین بار زمانی که بخشی از کشور جدا شد ما در عملیات بیت المقدس با اقتدار منطقه را باز پس گرفتیم.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر انقلاب راه خرمشهرها ادامه دارد چنانچه ما در طی این ۴۳ سال یکی پس از دیگری قله‌های غرور آفرین خود را حفظ و فتح کردیم و دشمنان خود را نه تنها از مرزها بلکه از حوزه استراتژیک خود دور کردیم چنانچه در حوزه استراتژیک جنوب آسیا نیز دشمن را مانند زباله دور خواهیم کرد.

رفیعی بیان کرد: روزی که دشمن به خوزستان حمله کرد به دنبال جدا کردن مرکز درآمدی و اقتصادی ایران و فلج کردن کشور بود که ما با دستان خالی دشمن را شکست دادیم.

وی با اشاره به اینکه امروز روز قدرت نمایی ماست و ما می‌توانیم هرآنچه که به ذهن ولی انقلاب می‌رسد را عملیاتی کنیم افزود: در آن زمان کالای راهبردی سیم‌خاردار بود اما حالا موشک‌های دوربرد و نقطه زن ما هر تهدیدی از هر نقطه و مبدا را بی پاسخ نخواهد گذاشت که این مسئله عملاً در عین الاسد و اربیل ثابت شد که البته این پیشرفت‌ها تنها مختص مسائل نظامی نبود و درسایر حوزه‌ها نیز ما توانستیم جزو کشورهای برتر جهان باشیم.

این مسئول مطرح کرد: امروز ما عملیات‌ها را از خرمشهر یک سال و نیم به نبرد ۳۳ روزه لبنان، ۲۲ روزه کرانه باختری، ۸روزه فلسطین و توقف نفتکش در ۴۸ ساعت رسانده‌ایم و من به عنوان سرباز یک کوچک می‌گویم که ما هیچ تهدیدی از جانب دشمن را بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

وی گفت: در حوزه اقتصاد اتفاقات خوبی رقم خورده است و ما در حال تحول اقتصادی هستیم با این حال تنگی معیشت مردم غصه ولی خدا است.

این مسئول تشریح کرد: امروز ما در حوزه‌های مختلف صاحب اقتداریم اما در حوزه اقتصاد نیازمند حل مسائل هستیم که البته در این مسیر تصمیمات خوبی گرفته و جراحی بزرگ اقتصادی به دست دولت آغاز شده است که اگر این کار صحیح نبود صدای دشمن بلند نمی‌شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه درحال حاضر در برخی کشورهای نفت خیز نیز کالاها ۵۰ برابر افزایش قیمت داشته است گفت: دشمن معتقد است ارز ترجیحی اقدام درستی نیست اما باید توجه داشت که دشمن تصمیم درست به ما ارائه نمی‌کند و لازم است مردم همانند قبل همکاری لازم را داشته باشند چنانچه ما با همراهی مردم حق خود را از برجام دریافت خواهیم کرد، اگرچه این طرح تبعاتی را نیز به همراه دارد که باید دولت مردان به مدیریت این تبعات بپردازند.

رفیعی ابراز کرد: مشخص است که ارز در قیمت چه کالاهایی اثرگذاشته و مردم نباید سرخودانه سایر کالاها را نیز گران کنند که مدیریت این مسئله باید انجام شود و همانگونه که همراهی مردم سبب فتح خرمشهر شد این بار نیز خرمشهر ارز ترجیحی با همراهی مردم به نقطه مطلوب می‌رسد.

کد خبر 5498155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha