۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۲۳

وزارت دفاع روسیه:

جنگنده سوخو-۲۵ اوکراین در منطقه خارکیف سرنگون شد

جنگنده سوخو-۲۵ اوکراین در منطقه خارکیف سرنگون شد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای در ارتباط با عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: جنگنده سوخو-۲۵ متعلق به ارتش اوکراین در منطقه خارکیف سرنگون شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: ۳ پُست فرماندهی و ۲۵ منطقه تمرکز نیروها و تجهیزات اوکراین مورد هدف قرار گرفته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: در جریان عملیات ویژه نظامی نیروهای روسیه، بیش از ۱۵۰ ملی گرای اوکراینی نیز کشته شده اند. سامانه های پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ اوکراین را در منطقه خارکیف سرنگون کردند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: توپخانه روسیه ۲۴۸ منطقه تمرکز نیروها و تجهیزات اوکراین را نیز مورد اصابت قرار داده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورو نیوز، ارتش روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که به مرکزی نزدیک شهر چورتکیف در غرب اوکراین حمله کرده که در واقع سایت نگهداری تسلیحات فرستاده شده از سوی کشورهای غربی‌ برای کی‌یف بوده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: موشک‌ های کروز کالیبر پرتاب شده از سمت دریا، یک انبار بزرگ از سامانه‌ موشک‌ های ضد تانک، سامانه‌ های دفاع هوایی و گلوله‌ های فرستاده شده توسط ایالات متحده و کشورهای اروپایی برای رژیم کی‌ یف را نزدیک چورتکیف منهدم کرده اند.

در همین رابطه، ولودیمیر تروش، فرماندار منطقه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: روز گذشته در ساعت ۲۱:۴۶ به وقت محلی ۴ فروند موشک به چورتکیف اصابت کرد که همگی از دریای سیاه شلیک شده بودند. ۲۲ مجروح این حادثه همگی در بیمارستان بستری شدند و در میان زخمی‌ها ۷ زن و یک کودک ۱۲ ساله نیز دیده می‌شوند.

وی در این خصوص افزود: یک تاسیسات نظامی تا حدی تخریب شده است.

کد خبر 5512686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha