۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸

رئیس اداره عملیات و خدمات فوریت‌های پزشکی کربلای معلی خبرداد؛

تمهیدات کربلای معلی در برگزاری ویژه برنامه‌ مراسم عرفه و عیدقربان

تمهیدات کربلای معلی در برگزاری ویژه برنامه‌ مراسم عرفه و عیدقربان

اداره بهداشت استان کربلای معلی از آمادگی خود برای اجرای برنامه بهداشتی ویژه مراسم روز عرفه و عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جودت عبدالکاظم رئیس اداره عملیات و خدمات فوریت‌های پزشکی در اظهارات مطبوعاتی گفت: اداره بهداشت استان کربلای معلی طرح اضطراری یکپارچه ای را تدوین کرده است که در مراسم روز عرفه و عید قربان برای ارائه بهترین خدمات پزشکی به زائران این شهر اجرا خواهد شد.

عبدالکاظم افزود: این طرح شامل آماده سازی ۵۵ دستگاه آمبولانس مجهز به دارو و لوازم مورد نیازاست. استقرار این ۵۵ دستگاه در نزدیکی اماکن عبادی، بیمارستان‌ها، قبرستان‌ها و میادین عمومی انجام می‌گیرد.

وی بر اجرای تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از خطرات بیماری‌های واگیردار تاکید کرد و از شهروندان و زائران خواست به توصیه‌های ستادهای بحران مرکز و محلی و مصرف واکسن کرونا و پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کنند.

عبدالکاظم گفت: کار در بخش اورژانس در تمامی بیمارستان‌ها به طور ۲۴ ساعته با آماده سازی کادر پزشکی متخصص برای پیگیری و درمان بیماران ادامه دارد. واحدهای آزمایشگاه به ارائه خدمات خود به مراجعان ادامه خواهند داد.

وی با توجه به تهیه داروها، شیشه‌های خون و اکسیژن، تاکید کرد: سیستم‌های اطفای حریق در حوزه بهداشت و درمان و مؤسسات بهداشتی برای کار و نظارت بر اجرای شرایط ایمنی و امنیتی فراهم شده است.

رئیس اداره عملیات و خدمات پزشکی تصریح کرد: گروه‌های نظارت بهداشت برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی و نظارت بر آب مایع و نظارت بر موارد مسمومیت احتمالی در بازارها، مناطق تجاری و پارک‌ها حضور خواهند داشت تا در صورت بروز اتفاقی بیمار را به بیمارستان برای درمان انتقال دهند.

کد خبر 5534334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha