۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۳۸

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

پیاده روی اربعین حرکت به سمت رشد و تعالی انسانی است

پیاده روی اربعین حرکت به سمت رشد و تعالی انسانی است

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: پیاده روی اربعین با آرمان‌های جهان اسلام و قرآن پیوند خوره و می‌توانیم بگوییم که این راهپیمایی بزرگ، حرکت به سمت رشد و تعالی انسانی است.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حرکت حماسی و انقلابی اربعین که بزرگترین حرکت جمعی در دنیا محسوب می‌شود مناسب‌ترین بستر تعامل بین انسان‌ها از ملت‌ها، مذاهب و سلایق مختلف است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در این حرکت فرصت‌هایی مشاهده می‌شود که در هیچ حرکت دیگری این فرصت‌ها به این زیبایی وجود ندارد چنانچه مسیر حدوداً ۱۰۰ کیلومتر که هرکس به دنبال یار و همکلام است و یا بیتوته‌ای که در منازل عزیزان عراقی برگزار می‌شود بهترین زمینه برای گفت‌وگو بین ملت‌های مختلف از جمله ایران، عراق، افغانستان و همچنین اقوام مختلف است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: اربعین حرکتی عرفانی و حماسی و زمینه ساز تأثیرگذاری معنوی و فرهنگی و اعتلای شخصیت انسانی بر روی انسان‌ها است.

وی افزود: ما باید رشد انسان را درک مشترکات انسانی و ایمانی تعریف کنیم برای مثال آزادی قدس و یا رساندن این حرکت عظیم نجف تا کربلا به مکه و مدینه، اضمحلال رژیم صهیونیستی و برچیده شدن بساط حضور آمریکایی‌ها و مستکبران غربی در منطقه، وحدت، همدلی، به یاری یکدیگر رسیدن و یکدیگر را به خوبی درک کردن از آرمان‌های مشترک ما است.

این مسئول تاکید کرد: تمام موارد مستندات قرآنی دارد و درک آیات قرآن که ما را برای وقوع این حماسه‌ها بسیج می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه حماسه اربعین برگرفته از فرهنگ ما است، یادآور شد: این حرکت بزرگ با آرمان‌های یکسان جهان اسلام و قرآن پیوند خورده و می‌توانیم بگوییم که پیاده روی اربعین حرکت به سمت رشد و تعالی انسانی است.

کد خبر 5587646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha