۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲

استاندار سیستان و بلوچستان:

هنر سوزن‌دوزی باید در سطح بین‌المللی معرفی شود

هنر سوزن‌دوزی باید در سطح بین‌المللی معرفی شود

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ضرورت دارد هنر سوزن دوزی بیش از پیش در سطح ملی و بین المللی معرفی شود چراکه این هنر می‌تواند به ارزآوری منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین مدرس خیابانی در نشست مشترک با مشاور معاون بین الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: غالب بانوان استان متبحر به هنر فاخر سوزن دوزی هستند و اقدامات مؤثری تاکنون برای معرفی صنعتگران توانمند استان انجام شده است که نیاز دارد کماکان به عرصه بین‌المللی معرفی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شناساندن فرهنگ و هنر این خطه از کشور مهم است همچنین توجه به صادرات، محصولات ارز آوری را بدنبال خواهد داشت.

مشاور معاون بین الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس جمهور نیز در این نشست هدف از سفر به استان را بررسی ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی عنوان و گفت: برنامه ریزی برای صادرات غیر نفتی بر پایه تولیدات خرد که نیازمند زیرساخت خاصی نیست، می‌تواند ارز آوری قابل توجهی داشته و با فعال شدن توریسم تجاری برای هنرمندان خارجی زمینه علاقمندی به هنر شرق را فراهم آورد.

حدیث پازوکی تاکید کرد: پارچه و لباس پارسی به عنوان یک مؤلفه تجاری در کشورهای خاستگاه مدو لباس می‌تواند زمینه رشد منطقه و استان را فراهم کرده و ظرفیت مراودات طبقه هنرمند و تجار داخلی و خارجی را میسر کند.

وی ادامه داد: طبعاً استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان مرزی باید ویترین زیبایی از شکوه؛ پیشرفت و توسعه یافتگی کشور باشد.

کد خبر 5625582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha