۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

مدیر صنایع جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

طرح آمایش صنایع تبدیلی در کهگیلویه وبویراحمد باید نیازسنجی شود

طرح آمایش صنایع تبدیلی در کهگیلویه وبویراحمد باید نیازسنجی شود

یاسوج- مدیر صنایع جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح آمایش صنایع تبدیلی در سطح استان، نیازمند آماده شدن و نیاز سنجی است و مجوزها نیز بر همین اساس صادرمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر داورپناه ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد ۴۰ طرح راهبردی صنایع تبدیلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها نیازمند همکاری و تأیید و ارائه تسهیلات از سوی بانک است، گفت: نبود زیر ساخت صنایع تکمیلی و تبدیلی برای کشت و زرع از چالش‌های پیش روی استان است.

داور پناه تصریح کرد: طرح آمایش صنایع تبدیلی در استان تهیه شده و با توجه به مجموع اطلاعات و آمارهای معاونت‌ها و مدیریت‌های حوزه تولیدات گیاهی، دامی و شیلات ظرفیت‌های موجود و خالی استان مد نظر قرار گرفته شد.

وی افزود: نیازسنجی‌ها در خصوص طرح‌های صنایع تبدیلی استان آماده شده و مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و با توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های باغداران استان به ویژه در زمینه سیب، سازمان در تلاش است تا با همکاری بانک کشاورزی زمینه ایجاد سردخانه و دیگر صنایع تبدیلی در استان فراهم شود.

داور پناه با بیان اینکه بانک قول مساعدی در زمینه چهار طرح سردخانه داده، اما تاکنون کاری انجام نشده است، گفت: این ۴۰ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با سرمایه گذاران خوب، به بانک ارائه شده، اما این بانک عنوان می‌کند طرح‌های مذکور توجیه اقتصادی ندارند.

وی افزود: ۱۶ سردخانه بزرگ و کوچک با ظرفیت ۱۰۰ تن تا سه هزار و ۵۰۰ تن در استان فعال است که در مجموع ظرفیت سردخانه‌های استان ۱۶ هزار تن و تولیدات باغی کهگیلویه و بویراحمد ۳۰۰ هزار تن است.

کد خبر 5631184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha