۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل برگزار شد

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل برگزار شد

اردبیل- بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که پیش از ظهر پنجشنبه در سالن لاله اردبیل برگزار شد، با تجلیل از خیرین و نیک‌اندیشان در مسیر مدرسه‌سازی از گروه‌های مختلف دعوت شد تا در این امر نیک مشارکت و حضور فعال داشته باشند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل اظهار کرد: ما دست یاری به سوی خیرین دراز می‌کنیم تا همچنان در امر مدرسه‌سازی استان اردبیل بتواند پیشرو و پیشتاز کشور عمل کند.

جواد قرآن‌نویس به فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان از سال ۷۸ اشاره کرد و گفت: ۳۵ درصد مدارس کشور و استان اردبیل با همت خیرین و مشارکت آنها احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ما هم اکنون در برخی از شهرستان‌های استان نیاز به توسعه فضاهای آموزشی، بهسازی و نوسازی واحدهای آموزشی و همچنین برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی داریم و امیدواریم با کمک خیرین بساط این‌گونه مدارس به سرعت برچیده شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل افزود: به هیچ وجه زیبنده دانش‌آموزان استان اردبیل نیست که در یک کلاس ۳۵ تا ۴۰ دانش‌آموز نشسته و با کمبود فضای آموزشی امکان تحصیل مناسب پیدا نکنند که قطعاً خیرین مدرسه‌ساز سعی خود را به کار گرفتند تا در این امر نیک یاریگر نسل آینده باشند.

قرآن‌نویس از خیرین به عنوان انسان‌های خیرخواه و صاحب اندیشه یاد کرد و ادامه داد: مهمترین ارکان توسعه در هر جامعه علم، دانش و یادگیری است که در این زمینه آموزش و پرورش در کنار نوسازی مدارس و جامعه خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی به عنوان اصلی‌ترین عنصر و محرک در این زمینه کارهای شایسته‌ای را آغاز کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما دغدغه رفع کمبود فضای آموزشی را داریم و سعی ما بر این است تا متناسب با فرهنگ و تمدن جامعه و استان اردبیل بتوانیم در امر مدرسه‌سازی و حرکت مؤثر در این حوزه گام‌های جدی را برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از کتاب زندگینامه و کارنامه جواد قرآن‌نویس خیر نام‌آشنای اردبیلی با نام «بوی گلبرگ‌های خیس» رونمایی شد و کمک‌های خیرین برای امر مدرسه‌سازی نیز جمع‌آوری و در اختیار مجموعه خیرین قرار گرفت تا با همکاری نوسازی ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در استان محروم اردبیل انجام شود.

کد خبر 5634236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha