۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۴۲

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خبر داد؛

پذیرش افراد بی سرپناه در ۵ گرمخانه کرمانشاه در فصول سرد سال

پذیرش افراد بی سرپناه در ۵ گرمخانه کرمانشاه در فصول سرد سال

کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از پذیرش بیش از ۲۲۰ بی سرپناه در پنج گرمخانه کرمانشاه در فصول سرد سال خبر داد.

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فصل سرما و افزایش فعالیت گرمخانه‌ها در استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر همین اساس بهزیستی طبق روال هر ساله خود برنامه‌ریزهای ویژه برای افراد بی خانمان و معتادین متجاهر در نظر گرفته است.

وی به افزایش گرمخانه‌های شهرستان کرمانشاه به سه مرکز تاکید کرد و افزود: هم اکنون در استان کرمانشاه پنج گرمخانه وجود دارد که سه مورد از آنها در شهرستان کرمانشاه و ۲ مورد دیگر در شهرستان‌های کنگاور و اسلام آبادغرب دایر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به ظرفیت گرمخانه‌ها اشاره و تصریح کرد: ظرفیت هریک از گرمخانه حدود ۴۰ نفر است و یکی از گرمخانه‌های شهر کرمانشاه امسال به دلیل قرار گرفتن در مرکز استان و مراجعات بیشتر ظرفیتی ۸۰ نفر دارد.

محمدی خاطر نشان کرد: سرپناه و مراکز گرمخانه‌ای در استان کرمانشاه به صورت تفکیک شده زنانه و مردانه بوده که در شهر کرمانشاه یک مرکز زنانه و ۲ مرکز مردانه برای مراجعه کننده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی به بیان نحوه فعالیت گرمخانه‌ها پرداخت و اضافه کرد: هر شخصی که شب برای خوابیدن و استراحت جایی نداشته باشد می‌تواند در این مکان‌ها اسکان داشته و پذیرش افراد مراجعه کننده به گرمخانه از غروب آفتاب تا طلوع آفتاب خواهد بود که در بدو ورود هریک از آنها با فراهم بود وسایل بهداشتی و نظافت پس از استحمام با غذای گرم از آنها پذیرایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر به طور کلی ظرفیت پذیرش گرمخانه‌های موجود در استان کرمانشاه حدود ۲۲۰ نفر بوده اما در صورت افزایش متقاضیان با استفاده از ظرفیت ماده ۱۶ و مراکز ماده ۱۵ این ظرفیت قابل افزایش خواهد بود.

محمدی با اشاره به طرح‌های در دستور کار بهزیستی، گفت: طرح‌هایی برای جمع‌آوری معتادین متجاهر در شهر مورد نظر است که با دستور قضائی، شهرداری و نیروی انتظامی صورت خواهد گرفت که در مرکز نگهداری ماده ۱۶ به مدت سه تا ۶ ماه طبق نظر مددکارها نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: فعالیت گرمخانه‌ها در تمام طول سال به طور مستمر بوده و تنها مرکز گرمخانه‌ای واقع در شهرستان سرپل‌ذهاب تنها در فصول سرد سال فعالیت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: تأمین اعتبار مورد نیاز درگرمخانه‌ها از ۲ بخش دولتی و و مردمی صورت می‌گیرد و همچنین در پذیرش افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال سن توسط مراکز مربوطه باید نگهداری شوند.

کد خبر 5635155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha