۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

پدیده مهاجرت نگران کننده است/رفع موانع سرمایه گذاری در کجور

پدیده مهاجرت نگران کننده است/رفع موانع سرمایه گذاری در کجور

نوشهر- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مهاجرت را از جمله معضلات نگران کننده خواند و گفت: در حال حاضر فقط ۲۹ درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی محسنی عصر دوشنبه در جلسه مشترک کاهش محرومیت و رفع موانع تولید ی با تأکید بر اینکه کجور ظرفیت‌های بی نظیری دارد، افزود: کجور دارای ظرفیت صنعت دامپروری، گردشگری و کشاورزی است اما باید بپذیریم که رویکردهای سنتی دیگر در این بخش‌ها جواب نمی‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک کاهش محرومیت و رفع موانع تولید و اشتغال منطقه کجور که به میزبانی روستای انگاس برگزار شد، اظهار داشت: ۲۶ درصد اقتصاد کشورها بر روی تعاونی هاست اما درکشور ما زیر پنج درصد است.

وی با بیان اینکه مهاجرت جوانان از معضلات نگران کننده در بخش کجور است، ادامه داد: طبق آمار در سال ۵۰ جمعیت روستایی کشورمان ۷۵ درصد بود اما امروز ۷۱ درصد جمعیت کشور شهرنشین و تنها ۲۹ درصد در روستاها ساکن هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم مهاجرت معکوس داشته باشیم باید زیرساخت‌ها را در روستا فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کجور ظرفیت‌های بی نظیری دارد، افزود: کجور دارای ظرفیت صنعت دامپروری، گردشگری و کشاورزی است اما باید بپذیریم که رویکردهای سنتی دیگر در این بخش‌ها جواب نمی‌دهد.

محسنی بندپی بیان داشت: یک سرمایه گذار بخش خصوصی به تنهایی حاضر است که ۱۷ هزار میلیارد تومان در حوزه انتخابیه ما سرمایه گذاری کند و فقط کافی است تا شعار رفع موانع تولید از سر راه این سرمایه گذار برداشته شود.

وی با اشاره به موضوع تخریب سازه‌های روستایی در خارج بافت، تصریح کرد: باید روستاییان را با خوش نشین ها جدا ببینیم و اگر قرار است یک روستایی منزل کوچکی در زمین روستایی خود بسازد، جبهه نگیریم و رأی به تخریب ندهیم بلکه از روستاییان حمایت کنیم تا به روستاها بازگردند و فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره قانون البرز مرکزی در بخش کجور گفت: بحث البرز مرکزی در بخش کجور باید برطرف شود و البته در قانون هم آمده است که موضوع محیط زیست نباید مانعی برای سرمایه گذاری در بخش کجور شود.

کد خبر 5637278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha