۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶

مدیرکل راهداری کرمانشاه خبر داد؛

آمادگی ۴۶ اکیپ راهداری در ۳۵ راهدارخانه کرمانشاه در فصل سرد سال

آمادگی ۴۶ اکیپ راهداری در ۳۵ راهدارخانه کرمانشاه در فصل سرد سال

کرمانشاه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آمادگی ۴۶ اکیپ راهداری در ۳۵ راهدارخانه کرمانشاه در فصل سرد سال خبر داد.

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آمادگی نیروها و تجهیزات راهداری برای فصل بارندگی و سرما از ۱۵ آبان آغاز شده اما شروع اصلی طرح زمستانی از ابتدای دی ماه است.

وی افزود: سازه‌های تابستانی و زمستانی را در دستور کار داریم که در سازه تابستانی لکه گیری آسفالت، خط کشی راه‌ها، نصب علائم راه‌ها، ایمن سازی، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها و جایگزینی نیوجرسی به جای گارد ریل که امنیت بیشتری دارد، انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اتمام تابستان آمادگی برای فصول سرد سال صورت می‌گیرد و با توجه به نوع بارش‌ها، وضعیت استان و چیدمان نیروها، ۴۶ اکیپ راهداری در ۳۵ راهدارخانه که آمادگی لازم را دارند تجهیز و محل اسکان برای در راه ماندگان و نیروها در نظر گرفته شده است.

کرمی گفت: بیش از ۴۰ هزار تن نمک و شن خریداری شده و در مناطق برفگیر دپو شده و تمامی ماشین آلات راهداری و سیستم‌های زمستانی و تیغه‌های برف روب به روز رسانی شدند و همچنین نصب نمک پاش‌های موقت و سیار بر روی کامیون‌ها انجام شده و ۴۳۰ دستگاه ناوگان سبک و سنگین به صورت مستقیم و غیر مستقیم و آماده باش ۶۰۰ نفر نیرو که ۴۵۰ نفر نیرو به صورت مستقیم درگیر عملیات برف روبی هستند و باقی نیروها به صورت پشتیبانی فعال هستند.

وی ادامه داد: پیش از آغاز سفر از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها که به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است و اطلاعات آخرین وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.

کرمی تاکید کرد: توصیه ما به رانندگان این است که هنگام بارش‌ها مسافرت نکنند و در صورت سفر رفتن استفاده از تجهیزات لازم نظیر زنجیر چرخ، لاستیک‌های آج دار و یخ شکن، اطلاع از سیستم‌های گرمایشی خودرو را انجام دهند و حتماً به دستورات و رهنمودهای پلیس راه عمل کنند.

کد خبر 5637660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha