۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸

مدیر جهاد کشاورزی همدان خبر داد؛

کشت ۳۲ هکتار گیاه «سورگوم» در استان همدان

کشت ۳۲ هکتار گیاه «سورگوم» در استان همدان

همدان_مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت گیاه سورگوم در این استان خبر داد و گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰معادل ۳۲ هکتار گیاه علوفه‌ای سورگوم در همدان کشت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بایگانه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: گیاه علوفه‌ای سورگوم که از ارقام اصلاح شده است در شهرستان‌های ملایر، بهار، اسد آباد به صورت الگویی کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: همچنین در سال زراعی آینده سورگوم دانه‌ای در برنامه توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای جدید مد نظر است.

وی تصریح کرد: این گیاه به دلیل مقاوم بودن به خشکی به شتر گیاهان زراعی معروف است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و برنامه الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی اقدام به کشت محصولات کم آب بر از جمله سورگوم شده است.

بایگانه اظهار کرد: این محصول اوایل خرداد ماه کشت می‌شود و تا ۳ چین می‌توان برداشت کرد و از هر هکتار حدود ۴۰ تن علوفه برداشت می‌شود و برای هر هکتار ۱۵ تا ۲۵ کیلو بذر نیاز است.

وی در پایان گفت: سورگوم شباهت زیادی به ذرت دارد و از آن می‌توان به صورت سیلویی در خوراک دام و از دانه سورگوم برای تغذیه طیور استفاده کرد، همچنین این گیاه می‌تواند نقش مهمی در عدم وابستگی به واردات نهاده‌های دامی داشته باشد.

کد خبر 5638273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha