۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳

معاون دادگستری اردبیل:

تسهیل شرایط رسیدگی به مطالبات مردمی مهمترین هدف دستگاه قضایی است

تسهیل شرایط رسیدگی به مطالبات مردمی مهمترین هدف دستگاه قضایی است

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تسهیل شرایط رسیدگی به مطالبات مردمی مهمترین هدف دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه استانی تفاهم‌نامه همکاری قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تسهیل شرایط رسیدگی به مطالبات مردمی مهمترین هدف دستگاه قضایی است که در این زمینه با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از امکانات موجود تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های اساسی به شکل عملیاتی برای رسیدگی به مطالبات پیاده‌سازی می‌کنیم، گفت: جلب رضایت مردم در کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار نقش‌آفرین و حائز اهمیت است که در این ارتباط درصدد انجام اقدامات اساسی و پایه‌ای برای تحقق اهداف مورد نظر هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل خاطر نشان کرد: توجه به حقوق شهروندی آن دسته از افراد که دچار نقص‌ها، محرومیت‌ها یا مشکلات خاص و عام بوده و به دلایل گوناگون به حمایت‌های مضاعف نیاز دارند، باید جزو اولویت و ضرورت‌ها باشد.

آفاقی ادامه داد: بررسی و آسیب‌شناسی قوانین نامناسب و تبادل نظر در خصوص مشکلات قضائی مردم و اموری که موجب کاهش ورودی پرونده‌ها یا کاهش اطاله دادرسی می‌شود، همچنین پرونده‌های کثیرالشاکی و پرونده‌های مربوط به واحدهای تولیدی کارخانجات و نیز موضوعات مهم استان از محورهای قابل طرح در کارگروه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری این کارگاه در راستای تعامل همکاری و هم‌افزایی قوه قضائیه و قوه مقننه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز تشکیل شده است که براساس نظرات مقرر شد تا جلسات مربوطه به صورت ماهیانه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه مشترک که نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و کلیه نمایندگان استان میهمان مسئولان قضائی بودند چالش‌های مهم استان بررسی و در خصوص مسائل و مشکلات مهم هم‌اندیشی‌های لازم صورت گرفت و تصمیمات منطقی اتخاذ شد.

کد خبر 5638513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha